Renault Trucks testuje nový prototyp

24 července 2024, 14:40

Renault Trucks společně s Jumbo a SVZ testuje prototyp elektromobilu. Po dosavadních testech v Lyonu a Paříži přichází čas na novou fázi tohoto projektu.

Renault Trucks Oxygen

Renault Trucks Oxygen – co to je?

Prototyp dostal název Oxygen. Je vybaven chladicí nástavbou a byl navržen ve spolupráci s řetězci supermarketů Jumbo a SVZ a za podpory nizozemské dceřiné společnosti. V říjnu se začne testovat v ulicích Amsterdamu.

Amsterdam, vzorové město z hlediska ekologické mobility, se zdá být ideálním místem pro testování vozidla, jako je Oxygen. Pro tento projekt spojila společnost Renault Trucks své síly s Jumbo a SVZ. Jumbo, maloobchodní prodejce v Nizozemsku, má více než 700 prodejen v Nizozemsku a Belgii. Jednou z priorit společnosti je zjednodušení obsluhy zákazníků v místních supermarketech. SVZ je přepravní společnost, která zásobuje prodejny Jumbo v Nizozemsku čerstvými produkty.

Výrobce a jeho partneři spojili své odborné znalosti, aby snížili dopad na životní prostředí s ohledem na specifické požadavky městské logistiky. Výsledkem spolupráce je prototyp elektrického nákladního automobilu o celkové hmotnosti 26 tun, který je přizpůsoben nizozemským zónám s nulovými emisemi. S cílem snížit emise CO2 ve městech zavede Nizozemsko od 1. ledna 2025 bezemisní zóny, kde budou povolena pouze nízkoemisní vozidla.

Na rozdíl od prvního prototypu testovaného ve spolupráci se společností Geodis  umožní nová verze během šestiměsíčního období nové testovací série chladicí přepravu bez emisí hluku, znečištění a v naprostém bezpečí, a to ze skladů do supermarketů Jumbo umístěných v centru Amsterdamu.

Renault Trucks Oxygen

„Plodné partnerství se společnostmi Jumbo a SVZ na tomto inovativním projektu podtrhuje sílu spolupráce při dosahování cílů udržitelného rozvoje,“ vysvětluje Jérôme Berthelet, generální ředitel společnosti Renault Trucks v Nizozemsku. „Vedla nás stejná touha vytvořit nízkoemisní řešení pro potřeby měst. Realizace pilotního projektu v Amsterdamu, který je vzorovým městem z hlediska průkopnických řešení v oblasti řízení životního prostředí, je významnou přidanou hodnotou našeho přístupu.“

Prototyp byl postaven v závodě Renault Trucks v Blainville-sur-Orne, prvním evropském závodě, který od roku 2020 sériově vyrábí elektrické nákladní vozy.

Oxygen – technické detaily

Pro lepší viditelnost a bezpečnost je Oxygen vybaven sníženou kabinou a širokým čelním sklem, které řidiči poskytuje vynikající přímý výhled na účastníky silničního provozu. Několik kamer nahrazuje zpětná zrcátka a poskytuje výhled v plném úhlu, s výrazně lepší viditelností dozadu a detekcí chodců a zranitelných účastníků silničního provozu v mrtvém úhlu.

Pro zvýšení pohodlí a bezpečnosti řidiče byly na straně spolujezdce namontovány posuvné dveře, které zamezují rizikům spojeným s otevíráním dveří vlevo. Řidič může nastupovat a vystupovat z vozidla z pravé nebo levé strany. Nastupování a vystupování usnadňuje také snížený vstup do kabiny.

Pro zajištění čerstvosti přepravovaných potravin je vozidlo vybaveno izotermickým kontejnerem s možností regulace teploty, který je vhodný pro přepravu 25 rollkontejnerů. Silueta vozidla byla navíc zcela přepracována, takže vozidlo dokonale zapadá do městské architektury. Na druhou stranu vylepšení interiéru kabiny zajišťují větší pohodlí pro řidiče.

Renault Trucks Oxygen

Technické údaje o vozidle

  • celková hmotnost vozidla: 26 t
  • podvozek: 6×2
  • rozměry: 10 m (d) x 2,6 m (š) x 3,8 m (v)
  • rozvor: 4 600 mm
  • nástavba: Chladicí jednotka integrovaná do nástavby, vhodná pro rollkontejnery používané v supermarketech
  • kapacita baterie: 3 x 94 kWh, tj. 282 kWh
  • dojezd: 150 km, vhodné pro denní dodávky SVZ do Jumba v Amsterdamu

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!