Ve dnech 17.–21. června se v Paříži uskutečnil další ročník mezinárodního veletrhu obranných technologií a vojenské techniky Eurosatory, který je největší událostí svého druhu v Evropě. Představilo se na něm přes 1700 výrobců i prodejců speciální techniky z více než šesti desítek zemí. Mezi exponáty nechyběly ani výrobky a služby společností patřících do Czechoslovak Group (CSG) a automobilky Tatra Trucks, které jsou tradičními účastníky této prestižní přehlídky špičkových technologií.
Ve společné expozici Czechoslovak Group na stánku K254 v hale 5A se představily firmy z divizí CSG Defence, CSG Aerospace, CSG Mobility i CSG Ammo+, konkrétně to budou společnosti Tatra Export, Excalibur Army, MSM Group, Retia, Eldis Pardubice, Excalibur International, Tatra Defence Vehicle a Fiocchi. Půjde o jeden z největších stánků na veletrhu a o vůbec největší expozici v rámci firem z České republiky.
Světová premiéra nové vojenské Tatry Force
Automobilku Tatra Trucks na veletrhu Eurosatory 2024 bude zastupovala společnost Tatra Export, která představí celé portfolio středních a těžkých logistických automobilů značky Tatra. Hlavním lákadlem byla světová premiéra vozu nejnovější třetí generace modelové řady Tatra Force v provedení valník na podvozku 6×6 pro ozbrojené síly. Slavnostní odhalení této novinky proběhlo první den konání veletrhu. Pro novou generaci vojenské Tatry Force jsou k dispozici moderní motory Tatra, Cummins nebo Catepillar a automatizované nebo plně automatické převodovky. Oproti předchozí generaci řady Tatra Force ta nová nabídne možnost alternativní montáže motoru pod přední částí kabiny nad přední nápravou, nebo pod zadní částí kabiny za přední nápravou.
Tatrovácká novinka má vyspělou palubní elektroniku a přinese i větší bezpečnost nebo vyšší úroveň ergonomie a ovládání. Nová Tatra Force se v Paříži představila ve verzi se standardní kabinou, později budou k dispozici i kabiny pancéřované, které vyvíjí a bude vyrábět společnost Tatra Defence Vehicle z divize CSG Defence. Podvozek bude mít osvědčenou tatrováckou koncepci s centrální nosnou rourou a výkyvnými nezávisle zavěšenými polonápravami ve standardní konfiguraci se znakem náprav 4×4, 6×6 a 8×8. K dispozici budou též vícenápravové verze s různým počtem hnaných a řiditelných náprav.
Další novinka byla k vidění ve venkovní expozici – mostní automobil Tatra Phoenix 10×10 s pancéřovanou kabinou a nástavbou mobilního mostu Leguan od společnosti KNDS. Pancéřovanou kabinu vyvinula a vyrábí společnost Tatra Defence Vehicle, přičemž se vyznačuje jednou z nejvyšších úrovní balistické i protiminové odolnosti v kategorii logistických vozidel dle standardů NATO. Kabina vychází z projektu obrněných automobilů řady DAF CF Military postavených na podvozku Tatra pro belgickou armádu, na kterém Tatra Trucks a Tatra Defence Vehicle spolupracují s nizozemskou firmou DAF Trucks. Mostní systém Leguan splňuje standardy MLC 80 a MLC 100 podle kategorie pásových a kolových vozidel. Tvoří jej skládací mostovka a výsuvný pokládací systém, přičemž celková délka mostu může činit 14 m nebo 26 m. Položení či složení mostovky trvá od 4 do 8 minut opět podle verze a délky mostovky.
Komentáře