Součástí platformy Connect od DB Schenker je nyní emisní kalkulačka

25 června 2024, 14:20

Začátkem letošního roku vstoupila v platnost nová směrnice CSRD zavazující korporace k ESG reportingu. Velké společnosti tato povinnost čeká již příští rok a střední podniky v dohledu dvou let. Logistická společnost DB Schenker chce svým zákazníkům rozvahu nad ESG reportingem ulehčit, a proto do své platformy Connect zakomponovala emisní kalkulačku i report mapující uhlíkovou zátěž. Zákazníci si nyní mohou vypočítat kolik emisí přeprava jejich zboží vyprodukuje a dle výsledku vhodně zvolit logistické řešení.

emisní kalkulačka v rámci platformy Connect

Emisní kalkulačka společnosti DB Schenker je veřejně dostupnou službou, která vypočítá ekologický dopad přepravy dle údajů databáze EcoTransIT. Kalkulace probíhá na základě údajů o hmotnosti nákladu, vzdálenosti a způsobu přepravy. Data o vzdálenosti, hmotnosti a uhlíkové stopy přepravy se zobrazí v podobě tabulky či grafu pro přehledné plánování, jak pro pozemní, leteckou, tak námořní dopravu.

„Zátěž přepravy na životní prostředí je velice validním rozhodovacím faktorem stále vyššího procenta našich zákazníků. Proto chceme jít jejich potřebám naproti a pomoci našim partnerům v plnění jejich udržitelných cílů. Kromě vypočítání emisí je v modulu možné analyzovat i uhlíkovou stopu již proběhlých přeprav,“ vysvětluje Ing. Hana Debnárová, manažerka kvality společnosti DB Schenker pro Česko.

Emisní reporty ukazují množství vyprodukovaných skleníkových plynů u přeprav, které byly zadány prostřednictvím modulu DB Schenker e-connect a existují k nim díky tomu potřebná data. Přes modul Reporting je mohou registrovaní uživatelé sledovat i zpětně. K dispozici je zobrazení dat o množství vyprodukovaného CO2 nejen v měsíčním přehledu i detailní přehled jednotlivých nákladů.

„Direktiva CSRD ukládá povinnost nefinančního reportingu velkým firmám již za poměrně krátký čas. Proto bylo našim cílem nabídnout zákazníků řešení, které jim usnadní jejich práci,“ dodává Debnárová.

Společnost DB Schenker se problematice klimatické zátěže věnuje dlouhodobě. Na globální i lokální úrovni elektrifikuje svou flotilu a využívá i další inovativní alternativní paliva. Nedávno díky spolupráci se společností GasNet začala v Česku a na Slovensku používat alternativní palivo na rostlinné bázi HVO100 (Hydrogenated Vegetable Oil), které lze čerpat do vozidel s dieselovými motory. Svým zákazníkům také nabízí službu ecoNeutral, pomocí které mohou šetrně kompenzovat svou uhlíkovou stopu.

Author: MaK
Journalist at TruckFocus.cz

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!