VARTA ProMotive AGM: Baterie, kterou potřebujete

22 ledna 2024, 16:13

Vybitá baterie je jedním z nejčastějších problémů, se kterým se potýkají řidiči užitkových vozidel. A to nejen v zimě, ale i v létě, kdy jsou venku vysoké teploty. Životnost baterie závisí na mnoha faktorech a jedním z nich je teplota, při které je provozována. Optimální hodnota pro baterie je kolem 20 °C, trvale vyšší teploty urychlují korozivní procesy uvnitř baterie a vybíjejí ji.

Období prázdnin a dovolených vždy znamená zvýšený provoz a dopravní zácpy. Při nízkých rychlostech, kdy motor nevytváří dostatečné množství energie, nemusí alternátor zvládnout vysokou spotřebu elektřiny. Tehdy je nutná pomoc akumulátoru, aby v případě potřeby napájel příslušenství užitkového vozidla. V případě silniční nákladní dopravy se navíc řidiči nejčastěji setkávají s nutností delších zastávek při čekání na naložení nebo vyložení zboží – v takovém případě spuštěná klimatizace nebo vyhřívání a osvětlení displeje multifunkčních zařízení vyčerpávají baterii bez možnosti rychlého dobíjení energie. Intenzivní odběr proudu způsobuje rychlejší pokles dostupné energie v baterii.

Díky efektivní technologii AGM poskytuje baterie ProMotive AGM těžkým užitkovým vozidlům s četnými elektronickými spotřebiči vysokou míru spolehlivosti. Je to jediná baterie vyhovující nejnáročnějším aplikacím a funkcím s vysokou spotřebou elektrické energie, aniž by docházelo k opotřebování baterie a vzniku prostojů. Byla vyvinuta ve spolupráci s předními výrobci užitkových vozidel na podporu inovací, které budou součástí standardní výbavy pro užitková vozidla v budoucnosti.

Klíčové výhody baterie ProMotive AGM:

  • vyrobena v Německu
  • patentovaná mřížka PowerFrame® pro spolehlivou startovací sílu, rychlé dobíjení a odolnost proti korozi
  • splňuje všechna kritéria výrobců užitkových vozidel jako originální náhradní díl
  • vhodná pro pokročilé hotelové funkce s chlazením nebo topením při parkování

Centrální odplyňování baterie ProMotive AGM

Centrální odplyňování je v podstatě pokročilý bezpečnostní systém určený k rychlému uvolnění přebytečných plynů ve formě vodíku a kyslíku nahromaděných uvnitř baterie. Centrální odplyňování se skládá ze tří částí:

  • bezpečnostního ventilu, který se otevírá podle hodnoty tlaku, na kterou byl kalibrován,
  • odvodních kanálků, které jsou umístěny po stranách víka,
  • teflonového filtru, který chrání před možným zpětným vznícením.

Je třeba poznamenat, že situace, kdy dochází k velmi intenzivnímu zplynování a rychlému nárůstu tlaku uvnitř baterie, je vzácná a nejčastěji souvisí s nadměrným nabíjecím proudem z alternátoru. U některých konstrukcí vozidel, kde je akumulátor umístěn v prostoru pro cestující nebo v zavazadlovém prostoru, jsou případné plyny odváděny ven systémem pružných hadic.

Systém rekombinace VRLA

Význam zkratky VRLA je následující: V (value) – značí jednosměrný ventil, který funguje prakticky automaticky, R (regulated) – značí tlak vznikající v akumulátoru, který je rovněž automaticky regulován, L (lead) – značí olovo jako základní materiál desek baterie, A (acid) – značí elektrolyt, který je roztokem kyseliny sírové. Ventily VRLA se nacházejí především v tzv. uzavřených bezúdržbových bateriích – např. v bateriích VARTA ProMotive AGM. Každý ventil je kalibrován na hodnotu tlaku, při které se může uvolňovat vodík a kyslík v plynné formě. Ve většině situací je množství uvolňovaných plynů natolik zanedbatelné, že v místě instalace nebo v místnosti z bezpečnostních důvodů postačí přirozené větrání, a proto lze baterie VRLA instalovat i v prostorách, kde jsou přítomny osoby, např. v kancelářích nebo obytných automobilech.

VARTA® ProMotive je technologickou jedničkou pro těžká komerční vozidla. ProMotive AGM je určena speciálně pro moderní nákladní automobily s bohatou výbavou pro splnění rostoucích požadavků na elektrické zatížení a montážní systémy end-of-frame. Dnešní baterie jsou totiž určeny k něčemu víc než jen k pouhému startování!

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!