ZF představuje novou generaci elektrické nápravy AxTrax 2 pro nízkopodlažní městské autobusy

11 října 2023, 13:07

Společnost ZF představí svou novou elektrickou nápravu AxTrax 2 Low-Floor (LF) pro městské autobusy poprvé veřejně v Severní Americe na veletrhu American Public Transportation Association (APTA) Expo 2023 v Orlandu na Floridě. Nová náprava představuje nejnovější řešení společnosti ZF pro e-Mobilitu, které podporuje transformaci odvětví užitkových vozidel směrem k udržitelnější budoucnosti. Sériová výroba nápravy AxTrax 2 LF má být zahájena v roce 2025.

ZF AxTrax 2 Low-Floor

“Přidání AxTrax 2 LF k naší komplexní nabídce elektrických hnacích ústrojí je výrazným rozšířením naší sady e-Drive, která mění pravidla hry,” říká Christian Feldhaus, viceprezident divize hnacích ústrojí pro užitková vozidla, Amerika, ZF Group. “Kromě rozšíření našeho portfolia technologií pro autobusy představuje AxTrax 2 LF nejnovější krok v podpoře výrobců užitkových vozidel ze strany ZF na cestě k přechodu na technologie s nulovými emisemi. Ať už se jedná o komponenty nebo kompletní systémy na klíč, společnost ZF nabízí širokou škálu řešení, která výrobcům po celém světě pomohou elektrifikovat platformy vozidel.”

Systémový přístup: zjednodušení elektrifikace autobusů

Zcela nový systém AxTrax 2 LF od společnosti ZF je modulární a integrovaný systém, který se vyznačuje kompaktní konstrukcí, jež pomáhá maximalizovat dostupný prostor pro baterie a zvyšuje flexibilitu konstrukce prostoru pro cestující ze strany výrobce. Je navržen a vyroben ve vlastní režii a využívá rozsáhlých zkušeností společnosti ZF v oblasti e-pohonných jednotek. Nová náprava, která má podobný zástavbový prostor jako její předchůdce AxTrax AVE, je plně kompatibilní se vzduchovým odpružením a řešeními ZF pro zavěšení kol. Po softwarové stránce AxTrax 2 LF rovněž těží z rozsáhlých zkušeností společnosti ZF s výrobou pokročilých funkcí, jako je sledování stavu nápravy a kybernetická bezpečnost.

Vysoce efektivní a výkonný AxTrax 2 LF je k dispozici ve dvou variantách. Ty nabízejí trvalý výkon 260 kW a 360 kW a špičkový točivý moment 16 740 lb-ft, resp. 27.500 lb-ft. S výkonnější variantou je možné pohánět kloubové autobusy do 64.000 lbs s jednou poháněnou nápravou v konfiguraci 6×2. Oba modely jsou vybaveny dvěma integrovanými elektrickými synchronními motory s permanentními magnety (PMS) a také dvěma samostatnými 800V měniči na bázi karbidu křemíku (SiC).

V porovnání se svým předchůdcem nabízí AxTrax 2 LF až 10% úsporu energie a je vhodný pro časté zastavování a rozjíždění a relativně nízké průměrné rychlosti při jízdách městskými autobusy. Jeho nový systém chlazení oleje přizpůsobuje průtok oleje tak, aby pomohl maximalizovat účinnost a optimalizoval provozní teplotu a mazání.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!