Technologie ZF umožňuje společnosti Tevva vyvinout až čtyřikrát účinnější rekuperační brzdový systém

27 června 2023, 14:20

Společnost ZF spolupracovala s britským výrobcem elektromobilů Tevva na vývoji rekuperačního brzdového systému jeho 7,5t bateriového elektrického nákladního vozidla. Součástí tohoto procesu byla úzká spolupráce společnosti ZF s inženýry společnosti Tevva při integraci jejího elektronického brzdového systému (EBS) pro použití v elektrických nákladních vozidlech Tevva s nulovými emisemi.

Heiko Eggers, vedoucí aplikačního inženýrství pro brzdy a ADAS v divizi Commercial Vehicle Solutions v regionu EMEA, řekl: “Naše široké portfolio produktů a systémové znalosti, včetně standardizovaného elektronického brzdového systému ZF, umožňují novým inovativním hráčům na trhu, jako je Tevva, rychleji uvést výrobky na trh. Jejich nasazení a agilní inženýrské znalosti nám umožnily splnit naše přísné bezpečnostní požadavky a dokončit náš projekt. Těšíme se, až uvidíme první nákladní vozy Tevva na silnicích.”

Uzair Jilani, vedoucí inženýr pro pohonné a brzdové systémy společnosti Tevva, řekl: “Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom se domluvili s jedním z nejvýznamnějších dodavatelů Tier 1 na světě. Spolupráce s firmou ZF je zásadním krokem v dynamickém rozvoji, který jako výrobce nákladních vozidel budujeme. Systém byl upraven pro použití s naším rekuperačním systémem; po sešlápnutí brzdového pedálu se o většinu ‘brzdění’ stará rekuperace, což znamená, že systém hnacího ústrojí vozidlo zpomaluje.”

“K úplnému zastavení vozu je stále zapotřebí běžný brzdový systém, ale tato dvojitá bezpečnostní ochrana je vynikajícím pomocníkem pro efektivnější jízdu. Znamená to také, že součástky jsou méně namáhané, což dlouhodobě prodlužuje životnost brzdového systému.”

Inženýři společnosti Tevva úspěšně splnili řadu přísných testovacích kritérií pro nákladní vozidlo společnosti a pracovali na vyladění řídicí jednotky elektrického nákladního vozidla (VCU) a zvýšení kompatibility s EBS. Výsledkem je systém, který rekuperuje až čtyřikrát více energie než konvenční brzdový systém na stlačený vzduch a optimalizuje dojezd nákladního vozidla Tevva. Implementace systému EBS umožňuje bezpečné zapojení rekuperačního brzdění až do výkonu 180 kW, zatímco tradiční vzduchový brzdový systém omezoval pasivní rekuperaci na přibližně 40 kW z bezpečnostních důvodů. Testování upraveného systému, které probíhalo na zkušební dráze ZF v německém Jeversenu, zahrnovalo různé podmínky, stoupání a typy povrchů.

Technologický pokrok umožňuje modernímu systému EBS regulovat kombinaci třecího brzdění s elektromotorem, čímž se snižuje opotřebení brzd. Systém elektronicky přenáší požadavek řidiče na zpomalení na všechny součásti brzdového systému, čímž zkracuje dobu odezvy, vyrovnává brzdné síly a zajišťuje snadné brzdění a účinné řízení brzd.

V londýnském závodě společnosti Tevva byla letos zahájena sériová výroba 7,5t bateriového elektromobilu (BEV). Po něm bude následovat 7,5t vodíkový elektrický nákladní automobil, jehož výhodou je vodíkový prodlužovač dojezdu, který zvyšuje dojezd vozidla na 354 mil (570 km). Vozidlo Tevva BEV nabízí dojezd až 140 mil (227 km) na jedno nabití baterie o kapacitě 105 kWh a je ideální pro vozové parky zajišťující rozvoz zboží ve městech.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!