ZF na veletrhu UITP Barcelona 2023: Ukázka autonomní, propojené a elektrifikované budoucnosti veřejné dopravy

31 května 2023, 12:52

Společnost ZF, která se zaměřuje na autonomní, propojené a elektrifikované systémy, představí své nejnovější technologie pro autobusy a autokary na 65. globálním summitu veřejné dopravy UITP 2023 v Barceloně. Prostřednictvím exponátů, digitálních a živých prezentací i inovačních prohlídek organizovaných UITP představí společnost ZF své rozšiřující se portfolio pokročilých systémů a řešení, která stanovují nová oborová měřítka v oblasti bezpečnosti, efektivity a udržitelnosti pro autobusy a autokary, jakož i autonomní kyvadlovou dopravu nové generace Level 4. To zahrnuje i to, jak společnost ZF pomáhá utvářet budoucnost veřejné osobní dopravy pomocí inovativních elektrifikačních systémů, automatizovaných aplikací a inteligentních řešení konektivity.

CeTrax 2 od ZF

CeTrax 2 – Duální elektrický centrální pohon

Mezi novinky patří nová generace plně duálního elektrického centrálního pohonu CeTrax 2 pro autobusy od společnosti ZF. CeTrax 2 je vybaven integrovanou třístupňovou převodovkou. Ta spolu s nízkou hmotností systému 385 kg usnadňuje překonávání strmějších svahů a náročných topografií a poskytuje vysoký trvalý výkon 380 kW.

Dodavatel kompletního sortimentu pro autonomní dopravní systémy

Společnost ZF svými autonomními dopravními systémy významně přispívá ke změně mobility: Autonomní bezemisní kyvadlová doprava ZF může jezdit na stanovených trasách 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Provozovatelé veřejné dopravy mohou poskytovat cestujícím službu mobility i v době, kdy je poptávka nízká, a rozšiřovat trasy, aby uspokojili zvýšenou poptávku v situaci akutního nedostatku řidičů.

Nová kyvadlová doprava ZF Level 4, která je schopna plně elektricky manévrovat ve smíšeném provozu bez bezpečnostního stewarda, podtrhuje tuto podporu autonomní, tiché a bezemisní městské osobní dopravy. S volitelnou kapacitou baterií mezi 50 a 100 kWh dokáže kyvadlová doprava nové generace ujet až 130 km v čistě elektrickém režimu. A to při počáteční maximální rychlosti 40 km/h, přičemž další vývoj směřuje k dosažení rychlosti 80 km/h.

Přeprava cestujících: SCALAR

Společnost ZF představí svá nejnovější pokročilá řešení konektivity a předvede novou platformu SCALAR pro organizaci vozového parku pro vozidla poháněná AD. SCALAR nabízí vozovým parkům automatizované rozhodování a optimalizaci v reálném čase na bázi umělé inteligence, přináší pokročilou provozní efektivitu a dokáže bezproblémově „řídit“ přepravu osob. Nová platforma SCALAR společnosti ZF již byla použita v projektu ULTIMO organizace UITP.

ZF Bus Connect s Ecolife Health-Check a kompatibilitou s ITxPT

ZF Bus Connect je digitální řešení společnosti ZF pro správu vozového parku městských a zájezdových autobusů s elektrickými, hybridními nebo spalovacími motory. Je navrženo tak, aby pomáhalo dopravním společnostem a výrobcům originálních autobusů šetřit náklady, zvyšovat bezpečnost a zlepšovat provoz autobusového parku na základě datových poznatků a analýz. Na světovém kongresu UITP představuje ZF Bus Connect svůj zcela nový modul „EcoLife Health Check“, který se věnuje zvyšování provozuschopnosti vozidel. Jedná se o vstup společnosti ZF do oblasti dálkové diagnostiky pro autobusové flotily. Health Check poskytuje informace o aktuálním stavu převodovky na základě údajů ze samotného převodového systému (otáčky motoru, převodový stupeň, teplota oleje, tlaky oleje atd.). Vzhledem k tomu, že data jsou shromažďována online, není již nutné volat vyšetřovaný autobus zpět do depa k analýze. Provozovatelé, kteří co nejlépe využívají například převodový olej, se mohou vyhnout předčasné údržbě, a tím snížit náklady na údržbu a zvýšit dobu provozuschopnosti.

Standardně poskytuje ZF Bus Connect mnoho dalších funkcí, které umožňují optimalizovat jízdu, vyhnout se nebezpečným situacím, optimalizovat spotřebu energie nebo paliva, prohlédnout stav nabití akumulátoru a také opotřebení brzd nebo jiných systémů způsobem kompatibilním s ITxPT.

Bezpečnost: Brzdový asistent pro městské autobusy

Společnost ZF také představí svůj první systém pro zmírnění následků kolize (CMS) určený speciálně pro městské autobusy. Tento průkopnický systém nabízí aktivní brzdění, které pomáhá zmírnit hrozící kolizi s ostatními účastníky silničního provozu nebo jí dokonce zabránit. Systém CMS pro městské autobusy, který vychází z rozsáhlých zkušeností společnosti ZF v oblasti bezpečnostních systémů, čerpá z její nejnovější technologie OnGuardMAX pro těžké nákladní automobily – se specifickými vlastnostmi a funkcemi, které jsou přizpůsobeny pro použití v městských autobusech.

Kombinací dat z nejmodernějších kamer a radarů poskytuje nepřetržitou analýzu dopravní situace. Pokud je detekována hrozící kolize, systém může vydat varování před čelní srážkou (FCW) a automaticky použít brzdy, aby pomohl zmírnit kolizi nebo jí dokonce zabránit. V kombinaci s pokročilými brzdnými schopnostmi ZF, které jsou kalibrovány podle rychlosti a hmotnosti vozidla, lze rovněž minimalizovat nepříznivé účinky náhlého brzdění na cestující. Díky bezproblémové interakci mezi systémem ADAS a brzdovým systémem ZF je brzdný tlak v celém brzdovém systému aplikován opatrně, takže nezajištění cestující jsou méně náchylní k otřesům a vyvedení z rovnováhy.

Automatická převodovka EcoLife 2

Společnost ZF rovněž předvede svou automatickou převodovku EcoLife 2. S převodovkou EcoLife 2 lze u autobusů dosáhnout další úspory paliva až o tři procenta ve srovnání s předchozí generací převodovek. Nová konstrukce je zároveň lehčí, pevnější a snadněji se udržuje. Řízení převodovky má mnoho nových funkcí a společnost ZF také rozšířila spektrum použití. Nyní nabízí varianty EcoLife 2, které jsou díky mírně vyššímu rozsahu točivého momentu vhodné pro autobusy do 2 800 Nm.

Stánek ZF naleznete v hale 6 na místě C152.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!