Firma DAF oficiálně otevřela novou výrobní halu pro montáž elektrických vozidel

26 dubna 2023, 10:54

Halu společnosti DAF pro montáž elektrických vozidel dnes oficiálně otevřel nizozemský ministr pro hospodářství a životního prostředí Micky Adriaansens. Nový závod byl uveden do provozu v hlavním výrobním areálu DAF v nizozemském Eindhovenu. Bude hrát důležitou roli v dalším rozvoji přední pozice společnosti v oblasti poskytování udržitelných řešení přepravy. V létě začne sériová výroba modelů XD a XF Electric.

Nová hala pro montáž elektrických vozidel DAF se rozkládá na ploše 5.000 m2 a zahrnuje dvě dílčí montážní linky pro přípravu akumulátorů a také modulu elektrického pohonu, který se skládá z přední sestavy akumulátorů, vysokonapěťové rozvodné skříně a elektrifikovaných pomocných zařízení. Tyto klíčové součásti a elektrický motor s integrovanou převodovkou se montují do vozidla na hlavní montážní lince, která je téměř 150 metrů dlouhá.

Nejnovější generace elektrických akumulátorových nákladních vozidel

Společnost DAF vybudovala halu pro montáž elektrických vozidel DAF pro výrobu svých akumulátorových elektrických vozidel nejnovější generace. Nové modely DAF XD a XF Electric jsou k dispozici v celé řadě konfigurací. Jsou poháněny motory PACCAR e-Motor a vybaveny akumulátory o kapacitě 2 až 5 řetězců (210 až 525 kWh). Modulární přístup umožňuje přizpůsobit nákladní vozidla přesně podle požadavků a potřeb zákazníka. Je možné dosáhnout plně elektrického dojezdu až 500 kilometrů, tedy 1.000 kilometrů „s nulovými emisemi“ při pečlivém plánování tras a dobíjení. Díky rychlému nabíjení až 350 kW lze akumulátory nabít na 80 % kapacity za pouhých 45 minut.

Brzy začne výroba nákladních vozidel pro účely ověřování kvality – jedná se o sériovou výrobou vozidel pro zákazníky, která je plánována od léta. Společnost DAF očekává, že v blízké budoucnosti se výroba zvýší na tisíce vozidel ročně v souladu s rostoucí poptávkou po plně elektrických nákladních vozidlech.

Author: AnM
Journalist at TruckFocus.cz

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!