Goodyear uvádí na trh pneumatiky URBANMAX COMMUTER na podporu trvale udržitelné veřejné dopravy

14 března 2023, 13:57

Společnost Goodyear uvádí na trh nejnovější rozšíření do své řady pneumatik pro veřejnou osobní dopravu. Pneumatiky URBANMAX COMMUTER překlenují mezeru mezi pneumatikami pro dálkové a městské použití. Byly vyvinuty speciálně pro vozidla provozovaná na meziměstských a příměstských spojích („park and ride“) v reakci na zvyšující se poptávku po každodenním dojížděním do práce.

Goodyear URBANMAX COMMUTER Pneumatiky URBANMAX COMMUTER jsou připraveny na elektrický pohon vozidel. Označení Goodyear Electric Drive Ready znamená, že jsou nejnovější pneumatiky Goodyear vhodné pro použití na vozidlech s elektrickým, hybridním i běžným dieselovým pohonem. To snižuje požadavky na skladové zásoby provozovatele a snižuje složitost správy pneuhospodářství, protože dopravci mohou používat stejné pneumatiky na všech vozidlech bez ohledu na jejich pohon. Velký význam má také to, že pneumatiky splňují nejdůležitější požadavky elektrických vozidel, takže pro dopravce představují velmi dobré řešení při přechodu z konvenčního na elektrický pohon vozidel. Konkrétně pneumatiky URBANMAX COMMUTER nabízejí vynikající nosnost – osm tun na nápravu (index nosnosti 156/149) – kterou moderní elektrobusy vyžadují.

Kromě toho, že byly zdokonaleny pro potřeby moderních autobusů, byly pneumatiky Goodyear URBANMAX COMMUTER navrženy také s ohledem na měnící se situaci v evropské veřejné dopravě a zkracování délky tras, a pomáhají tak naplňovat cíl snižování emisí CO2. Model „park and ride“ se těší rostoucí oblibě a města se jeho podporou snaží řešit dopravní zácpy a zlepšovat kvalitu ovzduší.

Jízdu na takových spojích charakterizuje menší opotřebení běhounu a bočnic než u běžných městských autobusů a délka trasy mezi 20 a 100 kilometry, což je pro dnešní autobusy na elektrický pohon ideální vzdálenost. Pneumatiky URBANMAX COMMUTER se vyznačují pevnější konstrukcí bočnic, a tedy i vyšší odolností vůči opotřebení a poškození. To přispívá nejen k trvale udržitelnější dopravě a delší životnosti kostry, ale také zvyšuje pohodlí cestujících při jízdě.

Goodyear URBANMAX COMMUTER

Uvnitř pneumatik URBANMAX COMMUTER je zabudován čip RFID. RFID (radiofrekvenční identifikace) napomáhá poskytovatelům služeb, prodejcům a dopravcům efektivněji spravovat pneuhospodářství. Správci vozových parků mají k dispozici přesné informace o evidenčním stavu pneumatik, jejich technickém stavu a pohybu koster. Šetří jim také čas při pravidelné údržbě, protože vysílaná data o stavu pneumatiky upozorní předem na hrozící problémy, kterým je důležité věnovat pozornost.

Pneumatiky jsou opatřeny rovněž dezénovými drážkami IntelliMax, které snižují opotřebení běhounu a zlepšují trakci a stabilitu. Příčné drážky Flexomatic a systém uzamykání bloků běhounu zase zlepšují trakci při brzdění. Tyto trojrozměrné příčné drážky se vzájemně uzamykají a omezují tak pohyb bloků v zájmu vysokého kilometrového proběhu a vynikající trakce v zimním období. Pneumatiky jsou dále rovněž certifikovány pro jízdu v zimě a nesou označení sněhové vločky ve skalním masivu 3PMSF (3-Peak Mountain Snowflake), takže umožňují pohyb vozidel po celý rok.

Nové pneumatiky jsou plně protektorovatelné, což pro provozovatele vozových parků při nasazení pneumatik URBANMAX COMMUTER přináší další výhody. Protektorovatelnost rovněž přispívá k trvale udržitelné dopravě. Protektorování prodlužuje životnost pneumatik, omezuje objem ropy potřebné k jejich výrobě a nutný počet skládek odpadu.

URBANMAX COMMUTER byly navrženy speciálně jako odpověď na technické požadavky moderních meziměstských autobusových linek. Nesou označení Goodyear Electric Drive Ready, takže jsou vhodné pro nejnovější generaci autobusů. V první polovině roku 2022 tvořily autobusy s nulovými emisemi v Evropě již 30 % všech nově prodaných autobusů, což podtrhuje význam pneumatik, které jsou připraveny pro hlavní bezemisní trasy. Cílem evropských regulačních orgánů je postupné vyřazení nových autobusů se spalovacími motory do roku 2027.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!