Revoluce v dodávkách náhradních dílů

8 června 2022, 15:01

Majitelé autobusů Mercedes-Benz a Setra si v budoucnu budou moci sami rychle a levně vyrábět mnoho náhradních dílů. Pro minitovárnu na díly v autobusové společnosti stačí certifikovaná 3D tiskárna, jednorázová registrace a zakoupení licence na požadovaný díl v požadovaném množství. S novou správou licencí pro náhradní díly je servisní značka OMNIplus od Daimler Buses na špici celého automobilového průmyslu.

správa licencí pro náhradní díly od OMNIplus

Od června letošního roku bude více než 1.500 různých 3D tisknutelných dílů v digitálním skladu a jako první licence k dispozici na více než 100 dílů. Další náhradní díly jako digitální licence budou následovat. Služba připomíná streamovací služby nebo knihovny médií, náhradní díly jsou dostupné 24 hodin denně, každý den v týdnu.

Zákazníci napoprvé zaregistrují svou 3D tiskárnu v eShopu s licencemi. V obchodě pak vidí pouze díly, které jsou dostupné nebo kompatibilní s jejich tiskárnou. Začátek byl realizován u výrobce průmyslových 3D tiskáren „Farsoon Technologies“. Další poskytovatelé 3D tiskáren budou integrováni v dalších krocích. Dále si zákazníci zakoupí šifrovanou licenci na 3D tisk pro aktuálně potřebný díl v požadovaném množství a mohou si jej vytisknout ve své vlastní společnosti. Po úspěšném tisku příslušná licence vyprší bez uložení dat.

Daimler Buses je průkopníkem v celém automobilovém průmyslu, pokud jde o průmyslový 3D tisk. Od roku 2016 jsou využívány možnosti digitální výrobní technologie. Servisní značka OMNIplus nyní definovala přibližně 40.000 náhradních dílů pro autobusy Mercedes-Benz a Setra vhodné pro 3D tisk. Zpočátku se OMNIplus zaměří na více než 7.000 dílů, které budou postupně digitalizovány. Vzniká tak jakýsi digitální sklad, který se neustále rozšiřuje. Zahrnuje jak běžné náhradní díly, tak i zřídka používané díly pro speciální požadavky zákazníků. Virtuální sklad tvoří základ pro správu licencí 3D tisku, která dále optimalizuje rychlou dostupnost náhradních dílů.

Author: MaK
Journalist at TruckFocus.cz

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!