Volvo FH s I-Save – vítěz v několika testech v úspornosti

, 23 května 2022, 12:57

V několika nezávislých testech provedených německými truck magazíny se model Volvo FH s I-Save stal vítězem v celkové ekonomice provozu s pohledu na kombinaci spotřebované nafty a AdBlue, i když testovacímu nákladnímu vozidlu chyběly nejmodernější Volvo vylepšení zaměřená na úspornost paliva.

Nezávislé německé časopisy „Trucker“ a „Transport“ nedávno testovaly Volvo FH 500 s funkcí I-Save proti nákladním vozidlům jiných velkých evropských konkurentů. Volvo vyšlo jako vítěz v obou testech spotřeby paliva s ohledem na celkovou spotřebu nafty a AdBlue. Navzdory nízké spotřebě drželo nákladní vozidlo Volvo také velmi vysokou průměrnou rychlost v testu časopisu „Trucker“ a v testu časopisu Transport dokonce porazil konkurenty v rychlosti.

„Našim inženýrům se podařilo zkombinovat vysokou rychlost s velmi nízkou spotřebou paliva, což je fantastický úspěch. Často si musíte vybrat jedno nebo druhé, ale my jsme dokázali, že můžete kombinovat ekonomiku provozu a výkon,“ vysvětluje Peter Franzén. „Ještě působivější je, že jsme v obou testech dokázali být nejlepší z hlediska spotřeby paliva, i když testované nákladní vozidlo nebylo vybaveno našimi nejmodernějšími vylepšeními pro vyšší úspornost, která sníží spotřebu paliva o několik dalších procentních bodů!

Nová vylepšení šetří až 13 % celkových nákladů na palivo

Testované Volvo FH mělo specifikaci I-Save, což je varianta, která kombinuje různé hnací ústrojí a softwarové funkce pro maximální zlepšení spotřeby paliva. Srdcem systému I-Save je přeplňovaný motor, který umožňuje jízdu s nízkými otáčkami a vysokými převodovými stupni po delší dobu. Díky nedávno uvedeným vylepšením může I-Save kumulativně přispět ke snížení spotřeby paliva až o 13 % – ve srovnání s úrovněmi spotřeby při uvedení na trh v roce 2019.

„Abychom zlepšili spotřebu paliva, posunuli jsme nyní naše Volvo FH s I-Save o krok dále, abychom zajistili plnou optimalizaci motoru. Vzhledem k historicky vysokým cenám energií, které nyní máme, nemůže být načasování lepší,“ uzavírá Peter Franzén.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!