Continental testuje na Contidromu prototypy pneumatik pro nákladní automobily s elektrickým pohonem

, 14 července 2021, 14:28

 Continental ve spolupráci s předními výrobci automobilů a technologickými společnostmi vyvíjí pneumatiky, jež vyhoví speciálním požadavkům u elektro vozů. Společnost v současné době na svém autodromu Contidrom provádí zkušební jízdy se speciálním nákladním automobilem značky Futuricum, který společnost DPD Switzerland od března letošního roku využívá v tamní regionální dopravě.

Futuricum

Automobil Futuricum vychází z vozidla Volvo FH, které dostalo elektrický pohon od Designwerk Products AG, jíž je Futuricum dceřinou společností. Toto 19tunové nákladní vozidlo nabízí výkon 680 koní a může se pochlubit největší baterií pro nákladní automobily v Evropě, která má kapacitu 680 kWh. Ta zajišťuje dojezd až 760 kilometrů.

„Regionální švýcarské silnice brázdí od začátku letošního roku a v současné době jezdí na pneumatikách Continental EcoRegional,“ popisuje Hinnerk Kaiser, vedoucí vývoje pneumatik pro nákladní automobily a autobusy ve společnosti Continental. „Už samotná kombinace pneumatik Conti EcoRegional HS3 a HD3 je příslibem vysokého kilometrového výkonu a výjimečně nízkého valivého odporu, což jsou základní předpoklady pro hospodárný provoz nákladních automobilů s elektrickým pohonem.“

Aktuálně prováděné testy mají za cíl přispět k dalšímu zvýšení efektivity. Hlavní zaměření spočívá zejména v prodloužení dojezdu prostřednictvím snížení valivého odporu. V testech navíc získáváme přímé srovnání původních pneumatik, modelu Conti EfficientPro a zbrusu nových prototypů. Conti EfficientPro jsou prověřené pneumatiky, které byly vyvinuty speciálně pro dopravu na velké vzdálenosti a s ohledem na snížení spotřeby paliva. Speciální prototypy vznikly v závodu Hannover-Stöcken, kde se soustřeďuje výzkum a vývoj prémiových pneumatik Continental. Při jejich výrobě se využívá robotů, kteří v sofistikovaném procesu vyřezávají do pneumatik drážky a jejich práci pak precizně doladí zkušení pracovníci.

„Pneumatiky určené pro elektromobily jsou při rozjezdu a akceleraci vystaveny vysokému kroutícímu momentu – a pneumatiky pro Futuricum Logistics 18E nejsou výjimkou,“ vysvětluje Hinnerk Kaiser. „Hmotnost tahače a její rozložení v důsledku vysoce výkonné baterie rostou. Proto pneumatiky musí mít nejen nízký valivý odpor, ale rovněž musí odolat větším zatížením oproti srovnatelným automobilům se spalovacími motory. Současně platí, že by měly vydržet stejně dlouho jako pneumatiky pro vozidla s konvenčními pohony a také nabídnout přinejmenším stejnou bezpečnost.“

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!