Kopřivnická Tatra Trucks se vrací na Slovensko, bude tam vyrábět podvozky, kabiny i nadstavby nákladních vozidel

13 července 2021, 13:03

Tradiční česká automobilka Tatra Trucks spojená s holdingem Czechoslovak Group (CSG) se vrací na Slovensko. Druhý historicky nejstarší výrobce nákladních vozů na světě s bohatou historii zřizuje svou dceřinou společnost Tatra Defence Slovakia v Trenčíne, v pronajatých prostorách patřících Ministerstvu obrany Slovenské republiky. Tam bude vyrábět podvozky, kabiny a některé typy nástaveb na vozidla značky Tatra.

Tisková konference Tatra

Prostory, ve kterých historicky dlouhodobě sídlil státní vojensko-opravárenský závod, tak čeká další rozvoj. Společnost Tatra Defence Slovakia tam plánuje v blízké budoucnosti investovat miliony eur a nastartovat výrobu nákladních vozidel Tatra určených pro ozbrojené složky. Jde o další krok v rámci spolupráce s českým holdingem Czechoslovak Group, která se se slovenským podnikem podělí o cenné know-how.

Z počátku vznikne minimálně 50 kvalifikovaných pracovních míst s potenciálem dalšího růstu. Investice vytvoří také další synergické příležitosti i pro lokální výrobce specializovaných nástaveb na nákladní vozidla. To přinese mimo jiné zvýšení zaměstnanosti v řádu stovek pracovních míst v regionu Pováží.

„Tatra jednoznačně patří na Slovensko, vždyť právě v regionu Pováží se dlouhá léta tato nákladní vozidla vyráběla. Jsme proto rádi, že se nám podařilo vrátit tuto legendu do Trenčína,” uvedl Michal Baláž ze společnosti Tatra Defence Slovakia a dodal: „Čeká nás hodně práce, ale v horizontu pěti let plánujeme proinvestovat 3 miliony eur. Slovensku, a zejména Trenčínu a jeho okolí to přinese nejen množství nových pracovních míst, ale taky posílení pozice silného a prosperujícího regionu v oblasti strojírenské výroby.”

Příchod značky na Slovensko vítá i Sdružení bezpečnostního a obranného průmyslu Slovenské republiky:

„Vítáme návrat značky Tatra na Slovensko. Slovensku to může přinést kromě růstu regionální ekonomiky a zaměstnanosti i výraznou úsporu nákladů. Například investice do lokálně vyrobeného produktu se v první řadě vrací do státního rozpočtu. Další úsporu vidíme i při následné správě vozového parku, kdy stát může využít na Slovensku vyškolené specialisty,” vysvětluje prezident ZBOP SR Tibor Straka.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!