Značka Zetor slaví 75 let

, 13 ledna 2021, 15:47

Zetor, tradiční česká značka zemědělské techniky, v letošním roce vstupuje již do 75. roku svojí existence. Navzdory faktu, že vývojové práce na „prototypu Z“ začaly hned po skončení druhé světové války, za rok vzniku je považován rok 1946, konkrétně srpen, kdy byla pro značku Zetor oficiálně vydaná ochranná známka. Zetor od počátku své existence vyrobil více než 1,3 milionů kusů traktorů, přičemž převážná většina z nich byla exportována do více než 130 zemí na pěti kontinentech světa.

ZETOR výročí

U příležitosti výročí bylo vytvořeno speciální logo, které odkazuje na bohatou historii značky. Logo se objeví na webu společnosti, tiskovinách a reklamních předmětech. K dispozici budou také webové stránky dokumentující 75 let vývoje značky ZETOR.

Stručná historie výroby traktorů ZETOR

1946–1960 – V roce 1946 byla zahájena výroba traktorů Z25. Těchto strojů bylo v průběhu 20 let vyrobeno více než 160.000 ks.

1960–1968 – Zetor představil konstrukční řešení strojů založené na unifikaci jednotlivých dílů a modelových řad. Světlo světa spatřili stroje tzv. unifikované řady I (UŘ I).

1968 –1991 – Jako první na světě představuje Zetor v rámci UŘ II bezpečnostní kabinu. Světové ohlasy získává i se svým jedinečným designovým řešením strojů. Dne 1. 11. 1976 se Zetor stal názvem společnosti.

1991–2002 – Představení UŘ III, která je dosud u zákazníků ceněna pro svou sílu a odolnost. V roce 1998 přicházejí modernější verze strojů nesoucí obchodní označení FORTERRA.

2002–2017 – Klíčový rok pro ZETOR a počátek nové éry. Vlastníkem společnosti se stává HTC INVESTMENTS a.s., který ZETOR postupně stabilizoval. Začátkem nového tisíciletí ZETOR pokračuje v inovacích a vývoji nových produktů a postupně doplňuje modelové portfolio o další řady – PROXIMU, MAJOR a legendární ZETOR CRYSTAL.

2017–2020 – Dochází k postupnému rozšiřování modelových řad a produktové nabídky o kompaktní traktory z řad PRIMO, COMPAX, UTILIX A HORTUS. Je dokončena aplikace nového designu ZETOR by Pininfarina na všechny modelové řady užitkových traktorů. Značka i společnost se orientují na zákazníky a na rozvoj dealerské sítě.

Pro následující období plánuje společnost přijít na trh s novými generacemi traktorů. Inovace stávajících modelových řad přinesou uživatelům maximální komfort a vyšší užitkovou hodnotu produktu se zachováním prvků jednoduchosti a účelnosti.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!