V příštím roce si dopravci v Evropě budou moci objednat plně elektrickou verzi těžkých nákladních vozidel Volvo. Znamená to, že společnost Volvo Trucks bude v Evropě nabízet kompletní řadu těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem od roku 2021.
Společnost Volvo Trucks nyní provádí testy elektrických těžkých nákladních vozidel Volvo FH, Volvo FM a Volvo FMX, která budou v Evropě využívána v regionální přepravě a na stavbách ve městě. Tato nákladní vozidla budou mít celkovou hmotnost soupravy až 44 t. V závislosti na konfiguraci akumulátorů bude dojezd vozidel činit až 300 km. Prodej začne příští rok a sériová výroba bude zahájena v roce 2022. To znamená, že od roku 2021 bude společnost Volvo Trucks prodávat v Evropě kompletní řadu akumulátorových elektrických nákladních vozidel určených pro rozvážku, svoz odpadu, regionální přepravu a obsluhu staveb ve městech.
„Rychlým nárůstem počtu elektrických těžkých nákladních vozidel chceme přispět k tomu, aby naši zákazníci a kupující přepravních služeb dokázali dosáhnout svých ambiciózních cílů v oblasti udržitelnosti. Ve vlastním oboru podnikání jsme odhodláni směřovat v budoucnu k udržitelnosti,“ říká Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks.
Společnost Volvo Trucks zahájila v roce 2019 výrobu vozidel Volvo FL Electric a Volvo FE Electric. Jedná se o elektrická nákladní vozidla určená pro rozvážku ve městech a svoz odpadu, a to zejména v Evropě. V Severní Americe začne prodej nákladního vozidla pro regionální dopravu Volvo VNR Electric k datu 3. prosince 2020.
Postupný přechod k alternativám bez fosilních paliv
Elektrická vozidla pro náročnou těžkou dálkovou přepravu přijdou během tohoto desetiletí. Bude se jednat o akumulátorová elektrická nákladní vozidla a elektrická nákladní vozidla s palivovými články, která budou disponovat větším dojezdem. Společnost Volvo Trucks si klade za cíl zahájení prodeje elektrických nákladních vozidel s pohonem vodíkovými palivovými články ve druhé polovině tohoto desetiletí. Cílem společnosti Volvo Trucks je, aby se celá její výrobní řada do roku 2040 zbavila závislosti na fosilních palivech.
„Abychom snížili klimatické dopady dopravy, musíme provést rychlý přechod od fosilních paliv k alternativám, například k elektrickému pohonu. Podmínky realizace celého přechodu tohoto posunu a také jeho rychlost se u různých přepravců na různých trzích výrazně liší v závislosti na mnoha proměnných. K nim patří finanční pobídky, přístup k infrastruktuře dobíjení a typy přepravy,“ vysvětluje Roger Alm.
Z tohoto důvodu bude většina přepravních společností přecházet na elektrický pohon vozidel postupně. Ve skutečnosti mnoho z nich bude během přechodného období provozovat smíšený vozový park nákladních vozidel s pohonem na různá paliva.
„Náš podvozek je zkonstruován nezávisle na použitém hnacím ústrojí. Zákazníci si mohou zakoupit několik nákladních vozidel Volvo stejného modelu, pouze s tím rozdílem, že některé budou elektrické a jiné s pohonem na zemní plyn nebo motorovou naftu. Co se týče vlastností produktů, například pracoviště řidiče, spolehlivosti a bezpečnosti, splňují všechna naše vozidla stejně vysoké standardy. Řidiči se v každém vozidle budou cítit jako doma a vždy je dokážou bezpečně a efektivně ovládat bez ohledu na používaný typ pohonu,“ říká Roger Alm.
Z pohledu společnosti Volvo Trucks spočívá přechod k udržitelnější dopravě pro provozovatele nákladní přepravy hlavně v co nejplynulejším přechodu a postupném přizpůsobování. Nabízená řešení musí být prostá fosilních paliv a musí přepravcům umožňovat dosažení potřebné míry ziskovosti a produktivity.
„Naším hlavním úkolem je usnadnění přechodu na elektrifikovaná vozidla. K tomu nám slouží komplexní řešení, jejichž součástí je plánování tras, správná specifikace vozidel, dobíjecí zařízení, financování a služby. Důležitější než kdy dříve bude dlouhodobá jistota, kterou my a naše globální servisní síť poskytujeme zákazníkům,“ říká Roger Alm.
Komentáře