Společnost PACCAR dosáhla solidních čtvrtletních výnosů a zisku

, 28 července 2020, 14:32

Společnost PACCAR dosáhla ve druhém čtvrtletí čistého zisku 147,7 milionu USD, přičemž ve stejném období loňského roku činil zisk 619,7 milionu USD. Čisté tržby z prodeje a výnosy z finančních služeb dosáhly ve druhém čtvrtletí 3,06 miliardy USD, proti 6,63 miliard USD ve druhém čtvrtletí roku 2019.

Paccar výroba

„Společnost PACCAR dosáhla ve druhém čtvrtletí roku 2020 solidních výnosů a čistého zisku,“ uvedl generální ředitel Preston Feight. „Na počátku čtvrtletí jsme na pět týdnů uzavřeli své závody, poté jsme však výrobu postupně obnovovali a zároveň vylepšovali provozní procesy a postupy za účelem zajištění zdraví a bezpečnosti zaměstnanců, efektivity výroby a spokojenosti zákazníků. Jsem hrdý na naše skvělé zaměstnance, kteří odváděli vynikající práci v oblasti výroby i distribuce a přitom přispívali k dalšímu zlepšování přísných standardů společnosti PACCAR v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.“

Společnos oznámila čistý zisk za první pololetí ve výši 507,1 milionu USD, v porovnání s 1,25 miliardy USD za prvních šest měsíců loňského roku. Čisté výnosy z prodeje a finančních služeb za prvních šest měsíců roku 2020 činily 8,22 miliardy USD, v porovnání s 13,12 miliardy USD v loňském roce.

Nejdůležitější finanční údaje – druhé čtvrtletí roku 2020

  • Čisté tržby a výnosy 3,06 miliardy USD
  • Čistý zisk 147,7 milionu USD
  • Celosvětově dodáno 18 100 nákladních vozidel
  • Výnosy PACCAR Parts 823,7 milionu USD
  • Zisk PACCAR Parts před zdaněním 151,9 milionu USD
  • Zisk Financial Services před zdaněním 55,5 milionu USD
  • Objem finančních prostředků na výrobu a obchodovatelných cenných papírů 4,17 miliardy USD
  • Finanční prostředky generované provozem 934,9 milionu USD
  • Akciový kapitál 9,78 miliardy USD

Nejdůležitější finanční údaje – první pololetí roku 2020

  • Čisté tržby a výnosy 8,22 miliardy USD
  • Čistý zisk 507,1 milionu USD
  • Kapitálové investice 308,8 milionu USD a výdaje na výzkum a vývoj 137,5 milionu USD
  • Zisk Financial Services před zdaněním 103,8 milionu USD
  • Finanční prostředky generované provozem 1,36 miliardy USD
  • Vydané střednědobé směnky v objemu 1,33 miliardy USD

Globální trhy s nákladními vozidly

„Na trhu s nákladními vozidly třídy 8 v USA a Kanadě dochází k oživení díky restartu celostátní i místní ekonomiky,“ uvedl Mike Dozier, senior vice president. „Zákazníci těžili z nižších cen paliva a v mnoha odvětvích došlo v průběhu čtvrtletí ke zvýšení objemu dopravy a zlepšení jejích cen. Červnové objednávky nákladních vozidel třídy 8 byly o 28 % vyšší než v červnu loňského roku.“

Prodej nákladních vozidel třídy 8 v USA a Kanadě se na rok 2020 odhaduje v rozmezí 160.000–190.000 vozidel. Případná další vlna COVID-19 však může mít dopad jak na objem trhu, tak na celou ekonomiku. Značky Peterbilt a Kenworth dosáhly ke konci června na trhu s nákladními vozidly třídy 8 v USA a Kanadě podílu 29,6 %, zatímco ve stejném období loňského roku činil jejich podíl 29,1 %.

Harry Wolters, prezident společnosti DAF, sdělil: „V květnu a červnu se v souvislosti se zlepšením evropských ekonomik obnovila poptávka po úsporných nákladních vozidlech DAF XF, CF a LF.“ Počet registrací nových nákladních vozidel v hmotnostní kategorii nad 16 tun se v letošním roce v Evropě odhaduje v rozmezí 190 000–220 000 vozidel.“

Kenworth, Peterbilt a DAF zahájí výrobu akumulátorových elektrických vozidel

Kenworth, Peterbilt a DAF jsou i nadále globálními lídry v oblasti bezemisních vozidel. Severoameričtí a evropští zákazníci aktuálně testují v reálném provozu více než 60 akumulátorových elektrických vozidel, vozidel s pohonem na vodíkové články a hybridních vozidel. Předpokládá se, že v roce 2021 budou zákazníkům dodána první sériová akumulátorová elektrická vozidla PACCAR.

„V nadcházejících několika letech očekáváme jen skromné počty dodaných vozidel s bezemisním pohonným ústrojím, a to kvůli vysoké ceně těchto technologií,“ řekl Kyle Quinn, technický ředitel společnosti PACCAR. „Střednědobá poptávka po bezemisních vozidlech bude vycházet především z odvětví odpadového hospodářství, přístavní dopravy a místní rozvážky, kde vozidla neobsluhují dlouhé trasy a kde není nutná rozsáhlá síť dobíjecích stanic. Další uplatnění naleznou tato vozidla v bezemisních zónách vyhlášených samosprávami.“

Společnost PACCAR se spojila s předními dodavateli komponent a nabíjecí infrastruktury, která je začleněna do architektury elektronické soustavy vozidel PACCAR.

Společnost DAF vyvinula řadu elektrických a hybridních vozidel, která aktuálně podstupují rozsáhlé provozní zkoušky u evropských zákazníků, a to v různých oblastech.

„DAF CF Electric je využíván v regionální dopravě a v odpadovém hospodářství, DAF LF Electric je ideální pro místní rozvážku a DAF CF Hybrid je určen pro dálkovou přepravu s možností provozu ve městech s bezemisními zónami,“ řekl Ron Borsboom, výkonný ředitel vývoje produktů DAF.

Kapitálové investice, výzkum a vývoj

Vynikající dlouhodobé zisky, skvělá rozvaha a konzistentní zaměření na kvalitu, technologie a produktivitu umožnily společnosti PACCAR investovat v posledním desetiletí 7,1 miliardy USD do výstavby nových závodů a rozšiřování těch stávajících a rovněž do inovativních produktů a nových technologií.

„ PACCAR uplatňuje disciplinovaný přístup ke kapitálovým investicím a projektům výzkumu a vývoje, investuje do dlouhodobého růstu v oblasti aerodynamických vozidel, vznětových motorů a bezemisních technologií, pokročilých asistenčních systémů, služeb využívajících připojení vozidel k síti a také do výrobních a distribučních postupů nové generace. Odhadujeme, že kapitálové investice se budou pohybovat v rozmezí 525–575 milionů USD, náklady na výzkum a vývoj pak v rozmezí 265–295 milionů USD,“ poznamenal viceprezident Darrin Siver.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!