Continental představuje evropské předpisy pro případ poruchy nákladních vozidel. Jak postupovat v případě nouze na silnicích?

, 14 dubna 2020, 14:43

Porucha je pro všechny řidiče kamionů i autobusů skutečně nepříjemná událost. Potřebují rychlou pomoc – zejména dnes během koronavirové krize je pro ně ještě důležitější získat rychlou podporu i informace o tom, co dělat. Často jsou klíčovou součástí dodavatelských řetězců pro zajištění zdravotnické pomoci nebo jiného potřebného spotřebního zboží. Kamiony běžně přejedou během jedné trasy více zemí. Někteří řidiči se mohou cítit nejistí nebo bez informací – co dělat v případě poruchy v různých zemích.

Continental, technologická společnost a výrobce prémiových pneumatik, nyní připravila souhrnný materiál, ve kterém informuje řidiče a manažery vozového parku o různých předpisech pro poruchy pneumatik nákladních vozidel a autobusů ve 25 evropských zemích. Společnost proto právě spustila micropage se všemi potřebnými informacemi, včetně specifik jednotlivých trhů a HOT lines pro podporu Conti360°.

Jde o země: Rakousko, Belgie, Bulharsko, Chorvatsko, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Německo, Maďarsko, Itálie, Nizozemí, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rumunsko, Rusko, Srbsko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.

Ralf Benack, ředitel Fleet Solutions Continental v regionu EMEA, vysvětluje pozadí této myšlenky: „Nejprve jsme připravovali podrobná pravidla pro naše zaměstnance v kancelářích Conti360° – aby dokázali správně poradit všem Conti360° zákazníkům. Nyní je zveřejňujeme volně na našem webu – pro všechny řidiče a správce vozových parků. Věříme, že jim může pomoci v případě nouze na silnici. “

Zvláštní pravidla platí například v Nizozemsku, Švédsku a Francii.

Continental zdůrazňuje, že v některých zemích musí být splněny zvláštní povinnosti. Zde jsou některé speciální příklady: Nizozemí: právní orgán Rijkswaterstaat sleduje kamerami situaci na dálnicích a kontaktuje odtahovou společnost, je-li potřeba. Ve Francii je to naopak tak, že řidič (ne manažer fleetů v backoffice) musí aktivovat SOS tlačítko na dálnici a upozornit na sebe. Pouze v případě, že SOS tlačítko nefunguje, může volat přímo policii. Na poruchu nemůže upozornit třeba manažer vozového parku – i když je o situaci informován řidičem. Na některých silnicích ve Švédsku (E4, E16, E18, E20) musí být odstavená vozidla zajištěna pojízdnými tlumiči nárazu TMA.

Jak se chovat v případě poruchy související s pneumatikami?

Přehled evropských regulací ukazuje po jednotlivých zemích, kdy má řidič nebo správce vozového parku kontaktovat třetí stranu nebo policii, kdo má volat, jaké omezení spojená s pneumatikami v dané zemi existují a jak fungují odtahové služby nebo Conti360.

Continental doporučuje v případě poruchy způsobené defektem pneumatiky dodržovat následující jednoduchá pravidla:

  • Zastavte se v odstavném pruhu a zapněte výstražná světla.
  • Oblečte si reflexní bezpečnostní vestu.
  • Umístěte výstražný trojúhelník 50 metrů za vozidlo (100 – 150 metrů na dálnicích).
  • Schovejte se za svodila či jinou bezpečnostní bariérou a informujte buď polici nebo odtahovou službu.

Seznam také obsahuje kontakty na HOT linky Continental Conti360° Breakdown Service v každé zemi. Síť Conti 360° má 7.500 partnerů ve 37 evropských zemích. V roce 2019 Continental prostřednictvím služby pomohl více než 29.000 vozidel po celé Evropě. Díky 15.000 servisním vozidlům, které jsou součástí sítě i Conti360°, se mohou provozovatelé vozových parků a řidiči spolehnout na profesionální a rychlou pomoc, díky které se daří do průměrně 2,5 hodiny po poruše dostat vozidlo zpátky na cesty!

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!