Společnost Continental dlouhodobě podporuje zajímavé projekty a jedním z nich je i expedice Tatra kolem světa 2. Jak již samotný název napovídá, jde o cestu, navazující na výpravu z let 1987 až 1990.
Posádka upravené Tatry T 815 4×4 plánuje za tři roky ujet 270 tisíc kilometrů přes území 69 států. Continental poskytne expedici technologickou a materiální podporu v podobě dodání pneumatik a zařízení ContiConnect, které monitoruje jejich tlak a teplotu.
Dne 22. února vyrazila expedice Tatra kolem světa 2 z Prahy na dlouhou cestu, během které kopřivnický speciál s označením T 815 4×4 navštíví pět kontinentů. Děje se tak 33 let poté, co z hlavního města tehdejšího Československa vyjela na podobně náročnou pouť posádka nákladního automobilu Tatra 815 T GTC.
Jedním z hlavních cílů cestovatelského maratonu je šířit dobré jméno České republiky po celém světě. Vedle toho vznikne rovněž televizní dokumentární seriál sledující cestu této tatry.
Personální složení expedice se v průběhu cesty bude měnit. Jediným stálým účastníkem bude hlavní organizátor Marek Havlíček, vedle něhož do tatry usednou kromě dalších iniciátorů projektu, Petra Holečka a Kateřiny Božkové, také spolujezdci z řad podporovatelů. Expediční Tatra T 815 4×4 má 14 sedaček, 20 lůžek na přespání a nechybí ani zázemí včetně velké sprchy či dvou toalet.
Během tříletého putování se budou moci účastníci expedice spolehnout na kvalitní obutí Tatry, které poskytne společnost Continental. Už nyní je naplánováno, že nové plášťě Continental HCS 14R20 budou postupně předány během zastávek v různých státech světa. Aktuálně si výprava převzala první sadu pneumatik mimo území České republiky, konkrétně v tureckém Istanbulu a chystá se na cestu po Asii.
„Expedici Tatra kolem světa 2 jsme velmi rádi podpořili. Představuje velice zajímavý projekt, který přesahuje hranice České republiky, takže se ideálně hodí ke značce Continental i k naší globální společnosti, která působí téměř na všech kontinentech. Přejeme lídrovi výpravy Marku Havlíčkovi i celé posádce spoustu šťastných kilometrů a pevně věříme, že naše výrobky – pneumatiky a systém ContiConnect – přispějí k jejich bezpečné a pohodlné cestě,“ uvedla Magda Nagy, ředitelka Divize marketing ve společnosti Continental Barum s.r.o.
Výprava Tatra kolem světa 2 se dělí do čtyř etap. První z nich by měla trvat devět měsíců a povede z České republiky do Ruska. Během 70 tisíc kilometrů dlouhého úseku posádka zavítá například na Slovensko, do Chorvatska, Řecka či do Kazachstánu.
Na start druhé etapy se tatra přesune pomocí přepravní lodi. Poté ji bude čekat 40 tisíc kilometrů dlouhá cesta po americkém kontinentu z Chile do Kolumbie přes Argentinu, Paraguay, Brazílii, Bolívii, Peru a Ekvádor.
V pořadí třetí, 80 tisíc kilometrů dlouhý úsek, odstartuje z Panamy a následně bude tatra putovat přes středoamerické země, Mexiko a USA do Kanady.
Poslední část, rovněž měřící 80 tisíc kilometrů, povede (po absolvování dalšího transportu přes moře) z Jihoafrické republiky přes více než 20 afrických zemí zpět domů, na evropský kontinent.
Anonym, 4 dubna 2020, 15:01 0 0
Expedici Tatra kolem světa udělal koronavirus čáru přes rozpočet:
Milí cestovatelé holt momentálně řeší vlastní osudovou chybu, ignorování / podcenění objektivních skutečností, díky čemuž se zřejmě změní motto expedice na "Tatra okolo Turecka", .... a možná budou za pár dní i žádat MZV o pomoc s repatriací - jako ty tisíce cestovatelů uvízlých (vesměs vlastní vinou) po celém světě -, což se i mne už bude týkat osobně, jako daňového poplatníka (který prozíravě již v lednu zrušil cestu na S.Východ)! Pokud ještě někdo doufá, že jde o záležitost několika týdnů, resp. myslí, že přečká, "než se to přežene" někde za bukem či na pláži anebo věří, že v RF či TR může být méně nemocných koronavirem než v Lucembursku či na Islandu – je blázen.
Že "Situaci při výjezdu nikdo nemohl očekávat" - je blábol, potažmo lež.... již několikrát jsem napsal, že
"Každý, kdo trochu zná geografii a sledoval byť jen povrchně zpravodajství, věděl už v okamžiku startu Tatry, že dodržení plánované trasy (tj. hlavně průjezd Iránem) bude přinejmenším riskantní, česky "vo hubu", a sledoval tudíž situaci na jejich plánované trase s obavami ... ovšem radit takovým profíkům bych považoval za drzost. (a propos: aktualizovaná mapa a infografika ohledně pandemie je na mém FB-profilu od 19. února) ... Neznaje jejich aktuální polohu a plány, předpokládal jsem ovšem, že operativně změní trasu a namísto potulky po Balkánu se budou okamžitě (už koncem února) přesouvat buď přes SRB/RO/UKR do Ruska, anebo aspoň pospíchat přes TR/GE/AZ na sev. Kavkaz. Že bude Irán neprůjezdný, bylo přeci od konce února každým dnem jasnější, stejně jako nejistá perspektiva překročení hraničního přechodu AZ/RF (býval vyloučený pouze pro bilaterální provoz) anebo využití trajektu AZ/TURK (podle mých informací dávno zrušeného)." A propos: Nejpozději začátkem března už nemohl nikdo věřit tomu, že se virus během pár dní nepřenese i do TR/AZ/AR.
Viz https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcQspbhIDFJCB47L34GQDEO3pCGeCEU8ly2GCQHAPw8SMUG73dP9
Ještě 17/4 jsem "Tatrovákům" napsal: "Rusko v nejbližších dnech má také uzavřít komplet hranice (https://www.themoscowtimes.com/2020/03/16/russia-temporarily-bans-entry-of-foreigners-amid-coronavirus-outbreak-a69646 ), KYRG/UZB/TADž připravují uzávěru hranic, trajekt z AZERB do TURKM nefunguje .... a vyvrcholení pandemie by mělo nastat až v červenci / srpnu :( "
"Vzhledem k situaci bych opravdu doporučoval okamžitou evakuaci všech kromě šoférů, dokud to ještě jde - viz např = https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/cesko-koronavirus-covid-19-zahranici-mzv-ambasada.A200316_130713_zahranicni_vlc IIII Bude čím dál tím větší problém dostat se i nazpět do ČR - přes SK, A, PL, D a HU se nelze už nyní dostat tranzitem (po zemi), od zítřka je uzavřené vídeňské letiště (i bratislavské), což klidně může potkat i to pražské :( "
Dostal jsem odpověď, ať "nešířím pesimismus a dezinformace", potažmo starám se o sebe, neboť Havlíček ví nejlépe, co dělat
Následně se Turecko po dlouhém zasedání vlády 18/3 rozhodlo zavést tvrdší opatření proti koronaviru (lidé mají 3 týdny zůstávat doma) a uzavřít také hranice s Řeckem a Bulharskem.
https://www.aljazeera.com/news/2020/03/coronavirus-travel-restrictions-border-shutdowns-country-200318091505922.html
osobně neřeším ani tak problém " Uzmutí jména a image původního projektu", jako spíše to, že tahle parta vystupuje pomalu jménem ČR a oblbuje tisíce naivních fanoušků a sponzorů, od nichž si nechává podstatnou měrou financovat vlastní dobrodružství, nehledě na mastné poplatky za spoluúčast. Ačkoliv Havlíček prezentuje projekt expedice pomalu jako bohulibé dílo, jsou poplatky spoluúčastníků de facto na úrovni cen luxusních zájezdů přes komerční CK (týden účasti = cca 1000 €, což je suma, za kterou já objedu půl zeměkoule). Fanoušci expedice, kteří vesměs nevytáhli v životě paty z domu, nechápou rozdíl mezi ignorantstvím / hazardem a dobrodružstvím / statečností. BohuželA to jsem Havlíčkovi původně nabízel podporu a posílal informace, než jsem pochopil, že to je arogantní showman
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pandemic_in_Turkey
https://tr.euronews.com/2020/03/21/turkiye-de-covid-19-salg-n-hava-trafigi-kesilen-ulke-say-s-71-e-c-kt
https://www.aljazeera.com/indepth/interactive/2020/03/covid-19-charts-maps-200310163714493.html
https://www.nationsonline.org/oneworld/map/New-Coronavirus-2019-nCoV-world-map.htm ....
Odpověď