DAF CF Electric na podvozku 6×2 je na světě

, 4 prosince 2019, 11:55

Společnost DAF Trucks představila vozidlo CF Electric na podvozku  konfigurace 6×2. První vozidla absolvují ještě v letošním roce provozní zkoušky u nizozemských firem HVC a ROVA, které se zabývají svozem komunálního odpadu.

DAF CF Electric na podvozku 6x2

Začátkem roku 2020 pak bude následovat město Rotterdam a firma Cure s plně elektrickým vozidlem pro svoz odpadu s konfigurací náprav 6×2 a s manipulačním jeřábem. Všechna tato vozidla jsou osazena pohonným ústrojím VDL E-Power. Plně elektrickou nástavbu dodává společnost VDL Translift.

Od konce roku 2018 slouží první vozidla DAF CF Electric v podobě tahačů 4×2 nizozemským přepravcům Peter Appel, Simon Loos a Tinie Manders a rovněž řetězci supermarketů Jumbo. Vozidla podstupují náročné provozní zkoušky, v jejichž rámci přepravují zboží například mezi distribučními centry a supermarkety. Německá logistická společnost Rhenus pak aktuálně používá vozidla CF Electric k regionální přepravě kontejnerů. Díky své efektivitě, všestrannosti a praktičnosti získal letos DAF CF Electric v Německu prestižní cenu „Green Truck Award“.

Lepší manévrovatelnost

CF Electric produkuje v provozu nulové emise škodlivin a minimum hluku, je proto ideálně vhodný nejen pro městskou rozvážku, ale také pro svoz komunálního odpadu. A právě pro tento účel vyvinula společnost DAF třínápravový podvozek s jednou řiditelnou zadní nápravou, nabízející lepší manévrovatelnost a ještě vyšší nosnost. Celková hmotnost vozidla CF Electric 6×2 činí až 28 tun.

Pravidelné trasy

Elektrické pohonné ústrojí VDL E-power poskytuje výkon 210 kW a točivý moment 2.000 Nm – tedy stejné hodnoty jako u tahače CF Electric. Napájení zajišťují akumulátory o celkové kapacitě 170 kWh, které jsou dostatečné pro běžné trasy svozu odpadu. Vozy pro svoz odpadu se obvykle po několika hodinách vracejí k vykládce do depa, kde lze akumulátor elektrického vozidla nabít na 80 % kapacity za pouhých 30 minut.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!