První tahač na LNG značky IVECO byl předán dopravci

20 listopadu 2019, 13:06

Český domácí automobilový trh otevřel novou kapitolu v boji se snižováním emisí v nákladní dopravě. Společnost Auto Future České Budějovice, autorizovaný dealer IVECO, předal dopravní firmě ALFA Bravo s.r.o. první LNG tahač IVECO Stralis poháněný zkapalněným zemním plynem.

První tahač na LNG značky IVECO

Jednatel společnosti Alfa Bravo Ing. Rostislav Soudek popisuje tento historický okamžik jako další krok směrem k udržitelnosti pro naši „zelenou“ planetu. S rostoucí poptávkou po ekologičtějších službách ze strany svých zákazníků si uvědomuje výhody pokročilé technologie zemního plynu, kterou IVECO nabízí. A jak sám říká, je to již zralá a praxí prověřená alternativa k naftě a poskytuje udržitelné řešení pro dlouhodobé snižování emisí.

Tahač bude nasazen na lince Brémy – Leuven a je součástí projektu, jenž je dalším krokem k jednomu ze čtyř cílů trvale udržitelného rozvoje pivovarnické společnosti AB InBev, kterým je snížení emisí CO2 o 25% v hodnotovém řetězci.

„Od roku 1991 je vizí značky IVECO, že technologie LNG jednou nahradí naftu. V Evropě je vidět na silnicích stále více nákladních vozidel IVECO Stralis poháněných zkapalněným plynem, a o této technologii se v České republice začíná mluvit nahlas,“ uvedl Jiří Kouba ze společnosti Auto Future s.r.o.

Předání v Českých Budějovicích se zúčastnil také zástupce společnosti GasNet, největšího distributora zemního plynu v ČR, která je průkopníkem v oblasti budování infrastruktury LNG plnících stanic, a současně se hlásí ke svému závazku podporovat využívání zkapalněného zemního plynu jako paliva pro nákladní automobily.

Z pohledu výkonu nemá Stralis NP s dojezdem 1.600 km na trhu v současné době konkurenta, protože přináší až o 17 % více síly a o 6 % vyšší točivý moment než vozy jiných značek. Zvládá totiž 460 koní a 2.000 Nm kroutícího momentu, což je podobné jako jeho naftová varianta. Jenže tak činí s rozdílem zajímavých úspor na TCO zásluhou nižších nákladů na palivo, absenci AdBlue a filtru částic. Řidiči oceňují komfort a pahodlí díky tichému vnitřnímu prostředí a propracovanému infotainmentu.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!