Novou zadní nápravu – včetně nového systému odpružení – a nové motory představí firma DAF na výstavě Busworld 2019, která se bude konat od 18. do 23. října v Bruselu.
Podobně jako kompletně nová řada motorů, tak i nová zadní náprava zapadá do filozofie firmy DAF Components, která usiluje o dosažení co největšího výkonu při co nejnižších otáčkách, což snižuje spotřebu paliva a omezuje hlučnost, čímž se zlepšuje pohodlí cestujících.
Nová zadní náprava snižuje spotřebu paliva přibližně o 2 %. Tato úspora je částečně způsobena zcela novou konstrukcí, která zajišťuje co nejmenší možnou ztrátu energie v důsledku tření. Nová náprava je navíc o 70 kg lehčí než podobné hnací zadní nápravy pro autobusy a autokary. Její další výhodou je, že převodový olej je třeba vyměňovat pouze jednou za 540.000 kilometrů, což dále prodlužuje životnost vozidla.
Nové motory Euro 3 a Euro 5 firmy PACCAR pro autobusy a autokary jsou až o 12 % účinnější než předchozí generace. Základ tvoří pohonná jednotka PACCAR Euro 6, která debutovala v roce 2017. Nové motory dosahují maximálního točivého momentu při 900 ot/min. Díky tomu se dosahuje cestovní rychlosti těsně nad 1.000 ot/min, což zvyšuje pohodlí uvnitř vozidla.
Nový motor Euro 5 PACCAR MX-11 je k dispozici ve variantách s výkonem 300 kW a 330 kW a točivým momentem 2.100 Nm resp. 2.300 Nm. Nové motory PACCAR MX-13 Euro 3 a Euro 5 jsou dostupné ve variantách s výkonem 315 kW a točivým momentem 2.300 Nm, 355 kW a točivým momentem 2.500 Nm, nebo 390 kW a točivým momentem 2.600 Nm.
Stánek DAF Components na výstavě Busworld 2019 se bude nacházet v Hale 6.
Komentáře