Žádné dopravní zácpy ve městech: Díky ZF lze provozovat chytrou a nízko-emisní městskou hromadnou dopravu

15 října 2019, 9:17

Dopravní zácpy, nedostatek parkovacích míst, zákazy vjezdu dieselových vozidel do určitých oblastí, obavy před totálním dopravním kolapsem a důsledné zamezování překračování stanovených limitů výfukových zplodin v ovzduší – přesně to jsou důvody, proč mnoho měst pracuje na rozvoji své městské hromadné dopravy.

Síť různých typů dopravních prostředků, které na sebe co možná nejplynuleji navazují, by měla obyvatelům měst zajistit všechny výhody mobility. ZF podporuje tento přechod na nízkoemisní, bezpečnou a důmyslně nastavenou městskou hromadnou dopravu pomocí široké škály elektropohonů, určených pro všechny typy dopravních vozidel, v kombinaci s celou řadou senzorů a řídicích jednotek pro autonomní přepravní systémy.

Na mezinárodním veletrhu Busworld Europe představí přední technologický výrobce široké portfolio svých produktů a mimo jiné celosvětovou novinku – novou generaci automatických převodovek EcoLife, včetně příslušné montážní sady pro kompletně elektrické pohony autobusů CeTrax.

Řešení městské hromadné dopravy od ZF

Stále větší počet provozovatelů městské hromadné dopravy hledá udržitelnou alternativu k přepravě osobními vozidly. Z tohoto důvodu začínají poskytovat integrované přepravní služby v podobě autobusových, tramvajových a vlakových spojů, které na sebe plynule navazují, ale i možnost využití sdílených osobních aut nebo pronájem jízdních kol.

Řešení elektromobility pro kompletní spektrum vozidel

Technologický výrobce například nabízí technická řešení elektropohonů pro vozidla všech tříd, počínaje kompaktním elektromotorem Sachs RS pedelec pro elektrokola až po elektropohony do kloubových autobusů. Centrální elektropohon CeTrax se svojí koncepcí „plug and drive“ umožňuje výrobcům autobusů přestavbu stávajícího modelu vozidla bez významných úprav rámu, náprav, podvozku, nebo diferenciální převodovky.

Alternativou pro výrobce autobusů může být atraktivní řešení portální elektronápravy AxTrax AVE, která má za sebou již tisíce různých testů po celém světě. Oba dva produkty jsou kromě toho vhodné pro přestavbu stávajících motorových vozidel na elektrovozidla. Pokud jde o řešení e-troFit od technické společnosti e-troFit GmbH, ZF není jen dodavatelem systémů pro elektricky poháněnou nápravu a platformy ZF OPENMATICS Connectivity, ale také zajišťuje celosvětový přístup k správě vozového parku.

CeTrax a AxTrax AVE ZF dodává jako koordinované kompletní systémy včetně měniče, regulační jednotky pohonu – z tohoto důvodu svým zákazníkům zaručuje maximální výkon, účinnost a dlouhou životnost.

ZF pokračuje ve svých aktivitách spojených se zdůrazňováním významu úprav tradičních pohonných mechanismů na čím dál tím účinnější zařízení s nízkou mírou výfukových zplodin. Skupina tohoto dosáhla uvedením na trh nové generace automatické převodovky EcoLife, určené pro autobusy. Tento systém dokáže snížit spotřebu paliva až o tři procenta a bude slavnostně poprvé představen letos na mezinárodním veletrhu Busworld Europe v Bruselu.

Správa vozových parků je díky digitálním systémům mnohem efektivnější

Spolehlivost a účinnost jsou rozhodujícími faktory pro přepravní společnosti. ZF se může opřít o své rozsáhlé odborné zkušenosti v oblasti chytrých digitálních řešení za účelem prevence neplánovaných prostojů vozidel a umožnění efektivní správy vozových parků. Koncernová skupina poskytuje promyšlený a moderní nástroj pro autobusy jak s elektropohonem nebo hybridním pohonem v podobě platformy s otevřenou konektivitou ZF OPENMATICS. Systém ZF OPENMATICS zaznamenává všechny relevantní parametry a diagnostická data z elektropohonů, což provozovateli autobusů umožňuje maximálně využívat infrastrukturu pro dobíjení akumulátorů, ale například i přesněji plánovat údržby vozidel.

Společnost ZF kromě toho dokončila vývoj nového cloudového řešení pro prediktivní údržbu automatických převodovek EcoLife, které se používají v městských autobusech. Aplikace ZF-DriveLife průběžně a spolehlivě monitoruje a analyzuje provozní stav převodovek do přehledné podoby. Provozovatelům a výrobcům autobusů to umožňuje prodlužovat životnost převodovek na maximum díky možnosti prediktivní údržby a současně snižovat provozní náklady a prostoje vozidel na minimum. Podobný systém prediktivní údržby se používá pro meziměstské autobusy s převodovkou TraXon. ZF si tak zajistila přípravu na nové funkce převodovky TraXon, potažmo na digitální budoucnost provozu užitkových vozidel.

Automatizovaná přeprava pro lepší život

V budoucnu budou autonomní systémy pro sdílenou přepravu představovat další významný přínos pro městskou hromadnou dopravu. Společnost ZF pracoval na vývoji moderních kamer, radarů a senzorů LIDAR, aby se tito robotičtí taxíci mohli bezpečně a spolehlivě navigovat a orientovat v městské dopravě.

Výrobce poskytuje v současnosti tu nejvýkonnější centrální počítačovou řídicí jednotku v rámci celého automobilového odvětví v podobě řídicí jednotky ZF ProAI RoboThink s funkcemi umělé inteligence. V rámci společného podniku e.GO Moove GmbH a v kooperaci s holandským poskytovatelem přepravních služeb 2getthere, ve kterém koncernová společnost ZF získala podílovou většinu loni na jaře, pracuje ZF na vývoji různých přepravních systémů autonomní jízdy, určené pro budoucnost městské hromadné dopravy. Svá řešení ZF představí na mezinárodním veletrhu Busworld Europe, v hale 5, na stánku 506, který se koná v Bruselu od 18. do 23. října.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!