V loňském roce společnost Solaris udržovala pozici významného evropského výrobce elektrických autobusů a dosáhla rekordně vysokých prodejů. Vozidla na alternativní pohon představovala 36 % všech prodaných motorů v loňském roce.
V roce 2018 se již po šestnácté po sobě stala firma jedničkou na polském trhu městských autobusů.
V roce 2018 společnost Solaris dodala zákazníkům v Polsku i v zahraničí celkem 1.226 autobusů a trolejbusů. Z toho 402 šlo k polským kupcům. Společnost se tak již po šestnácté po sobě v řadě stala lídrem na trhu městských autobusů s nízkým podlahovým systémem, čímž získala tržní podíl ve výši 33 %.
Pokud jde o zákazníky mimo Polsko, společnost Solaris dodala v roce 2018 celkem 824 vozidel, přičemž většina z nich byla určena Litvě (162), Německu (153), České republice (141) a Itálii (113).
Rostoucí význam elektrických autobusů v prodejní struktuře společnosti Solaris je v souladu s dlouhodobou rozvojovou strategií firmy, stejně jako se skupinou CAF, která vlastní 100% akcií společnosti Solaris. Skupina CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) se soustřeďuje na návrh, montáž, údržbu a dodávky dopravních řešení, zejména na železniční sektor. Zabývá se také nejnovějšími řešeními autobusů pro městskou dopravu, včetně e-mobility.
Odhaduje se, že v příštím desetiletí bude segment městských autobusů s nízkým nebo nulovým emisím růst na 80 % celkového trhu městských autobusů, především na úkor konvenčních pohonů. Solaris je pro tuto změnu dobře připraven a v příštích několika letech budou mít autobusy s alternativními pohony nejméně polovinu výkonu společnosti.
Pokud jde o rok 2019, Solaris se chystá vydat dva produktové debuty. Prvním z nich bude vodíkový Solaris Urbino 12. Bude to první autobus Solaris, který běží na vodíku a je 12 metrů dlouhý. Druhé vozidlo, jehož představení je naplánováno na veletrh Busworld v říjnu v Bruselu, je Solaris Trollino 24, honosící se délkou 24 metrů.
Komentáře