Dopravní podnik hl. města Prahy ve spolupráci s Volvo Bus Corporation bude testovat v reálném provozu nízkopodlažní kloubový hybridní autobus Volvo 7900 LAH.
Účelem testu je ověření provozních vlastností autobusu zejména jeho ekologičnosti provozu.
Princip hybridu spočívá v rekuperaci brzdné energie, čímž je dosahováno úspory paliva až 35 % ve srovnání s klasickým pohonem naftovým motorem. Volvo používá technologii takzvaného paralelního hybridu, kdy v hnacím řetězci je za naftovým motorem vřazen elektromotor, který pracuje buď v režimu motor nebo generátor. Energie, která se takto vrací do oběhu je ukládána v trakčních bateriích na střeše vozidla a je používána zejména při rozjezdu – akceleraci.
Zapůjčený autobus je 18 metrový kloubový autobus s celkovou obsaditelností 136 cestujících z toho sedících 42 a 92 stojících. Je vybaven pohodlnými polstrovanými sedačkami Ster. Ergonomicky řešené pracoviště řidiče je zabezpečeno prosklenými dveřmi s možností komunikace s cestujícími stahovatelným okénkem. Komfort řidiče a cestujících je zajištěn samostatnými okruhy ventilace /topení – klimatizace.
Technická specifikace vozidla:
- Model: Volvo Hybrid 7900 LAH
- Palivo: motorová nafta + elektrická energie
- Dieselový motor EURO VI o objemu: 5.132 cm³
- Maximální výkon: 180 kW/2200 ot./min.
- Elektromotor výkon: 130 kW
- Celková délka: 18.135 mm
- Šířka: 2.550 mm
- Výška: 3.280 mm
- Rozvor náprav: 5.190 mm + 6.755 mm
- Provozní hmotnost: 18.398 kg
- Největší povolená hmotnost: 28.000 kg
- Nejvyšší rychlost: 100 km/h
Komentáře