Firma DB Schenker spolu se společností Einride poprvé uvádí do komerčního provozu plně elektrický autonomní nákladní vůz T-pod. Stalo se tak na terminálu DB Schenker ve švédském Jönköpingu, kde bude T-pod nepřetržitě jezdit mezi sklady, čímž se technologie připraví na postupný přechod do silničního provozu.
T-pod firmy Einride nemá kabinu pro řidiče, ale je pod dohledem operátora, který může vůz ovládat až na vzdálenost několika set kilometrů. Díky absenci kabiny řidiče je T-pod menší, má větší nosnost nákladu a flexibilitu, nižší výrobní a provozní náklady a optimalizovanou spotřebu energie, díky které může T-pod fungovat pouze na baterie.
Flotilu T-podů koordinuje inteligentní trasovací systém, který optimalizuje časy doručení, životnost baterií a spotřebu energie. Silniční nákladní přeprava je tak maximálně efektivní.
Einride a DB Schenker své partnerství zahájili v dubnu. Dohoda zahrnuje pilotní provoz v Jönköpingu s možností dalších pilotních projektů v zahraničí.
„Nákladní silniční přeprava je zodpovědná za podstatnou část světových emisí CO2. Nahrazením spalovacího motoru elektrickým omezíme emise až o 90 %. Nesmírně nás těší, že se DB Schenker rozhodl být součástí této revoluce, která změní globální trhy,“ říká Robert Falck, zakladatel a CEO společnosti Einride.
Komentáře