Společnost Volvo Trucks představuje nové monitorovací služby stavu vozidla

11 září 2018, 21:35

Společnost Volvo Trucks používá nové metody sledování a analyzování stavu vozidel v reálném čase, aby se mohla postarat o funkční poruchy dříve, než negativně ovlivní podnikání zákazníka. Nová služba sledování stavu pneumatik byla spuštěna ve Švédsku jako součást testovacího pilotního provozu.

Volvo představuje nové monitorovací služby

„Nové technologie pro sledování a analyzování údajů o nákladních vozidlech v reálném čase nám poskytují mimořádnou příležitost k tomu, abychom dokázali předvídat poruchy s ještě vyšší přesností a ještě dále do budoucna. To vše je součástí našeho trvalého úsilí o zajištění spolehlivého provozu nákladních vozidel našich zákazníků,“ říká Markus Efraimsson, viceprezident společnosti Volvo Trucks pro oblast provozuschopnosti.

Nová služba sledování stavu pneumatik umožňuje měření tlaku v pneumatikách a teploty pneumatik v reálném čase. Výsledky je možno sledovat prostřednictvím aplikace, která jak řidiči, tak i majiteli pomáhá rozpoznávat pomalu se projevující defekty a předcházet případným explozím pneumatik, které způsobují neplánované zastávky spojené s vysokými náklady. Tato nová služba, která zajišťuje udržování správného tlaku v pneumatikách i správné teploty pneumatik, přispívá ke snižování spotřeby paliva a k prodlužování provozní životnosti jednotlivých pneumatik. Služba správy pneumatik bude na jednotlivých evropských trzích zaváděna postupně.

Společnost Volvo Trucks rovněž uvedla do zkušebního pilotního provozu systém pro sledování několika dalších součástí ve vozidlech vybraných zákazníků, kteří se společností mají uzavřenou servisní smlouvu Gold. Sledováním a analyzováním údajů získávaných v reálném čase od tisíců nákladních vozidel lze předcházet velkému počtu potenciálních poruch, a tím zvyšovat provozuschopnost a produktivitu.

Cílem je předvídat poruchy součástí ještě před jejich výskytem a poskytovat zákazníkům možnost optimálního plánování údržby. Je-li monitorovacím střediskem společnosti Volvo Truck zjištěn potenciální problém, je vyrozuměna místní servisní dílna společnosti Volvo, která má příslušného zákazníka na starosti, aby bylo možno přijmout preventivní opatření.

Na problematiku provozuschopnosti nahlížíme stejným způsobem jako zákazník. Zaměřujeme se na to, abychom skutečně zajistili, že zákazník nebude mít žádné neplánované zastávky,“ říká Markus Efraimsson.

Dalším krokem je postupné zavádění strojového učení. Tato forma umělé inteligence umožňuje shromažďování a analyzování velkého množství údajů o nákladních vozidlech pro účely dalšího výzkumu a vývoje. Společnosti Volvo Trucks poskytuje možnost získávat stále nové informace o stavu a výkonu nákladních vozidel, která jsou v počtu několika stovek tisíc připojeny k síti, při jejich každodenním provozu.

Snahou je získání schopnosti rozpoznávat, za použití pokročilého počítačového modelování, skrytá schémata chování a s dostatečným předstihem předvídat poruchy součástí, a tím zvyšovat pravděpodobnost, že potřebný servisní zásah nebo opravu bude možno provést během plánované servisní návštěvy, tedy bez nepříznivého ovlivnění provozuschopnosti vozidla.

ZDROJ: Tisková zpráva VOLVO GROUP CZECH REPUBLIC, S.R.O. (Renault Trucks)

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!