Jízda bude opět o něco bezpečnější

, 12 června 2018, 10:49

Vyšší bezpečnost na cestách a vyšší komfort pro řidiče je hlavním cílem společnosti Volvo Trucks. Její nové systémy podpory řízení vycházejí ze systému Volvo Dynamic Steering (VDS), což je průlomová inovace, která pomáhá při řízení těžkých nákladních vozidel.

Systém Volvo Dynamic Steering znamenal revoluci v řízení vozidel. Větší směrová stabilita, snazší ovladatelnost a vyšší komfort, to všechno přispělo ke snížení počtu nehod a také pomohlo eliminovat úrazy řidičů způsobené přílišným zatížením.“říká Carl Johan Almqvist, ředitel oddělení provozu a bezpečnosti produktů společnosti Volvo Trucks.

Propojením systému Volvo Dynamic Steering s dalšími funkcemi společnost Volvo vytvořila dva nové systémy podpory řízení, které pomáhají předcházet nehodám: Volvo Dynamic Steering s podporou stability a Volvo Dynamic Steering s podporou hlídání jízdního pruhu.

Zasáhne proti smyku dříve, než k němu dojde

Představte si, že jedete po mokré, kluzké vozovce a najednou si všimnete, že vám začíná ujíždět zadní náprava. Než se dostanete do smyku, pohnete mírně volantem do opačného směru, dokud nebezpečí nepomine. Přesně takto funguje Volvo Dynamic Steering s podporou stability. Hlavní rozdíl je v tom, že tento systém dokáže rozpoznat nebezpečí a pomoci se stabilizací vozidla dříve, než si vůbec všimnete, že se něco začíná dít,“ vysvětluje Carl Johan Almqvist.

Snižuje riziko vyjetí ze silnice a neúmyslného opuštění pruhu

Další bezpečnostní novinka, Dynamické řízení Volvo s podporou hlídání jízdního pruhu, pomáhá řidiči v situacích, kdy systém rozpozná, že se vozidlo blíží k čáře ohraničující jízdní pruh. Jemným zatočením volantu do správného směru a jemnou vibrací volantu systém řidiče upozorní a pomůže mu navést vozidlo zpět do jízdního pruhu.

Přizpůsobení odporu volantu podle individuálních potřeb

Každý řidič má jinou představu, jak velký nebo malý odpor by měl systém řízení klást. Odteď si bude moct každý řidič nastavit odpor volantu přesně podle svých představ, aby se mu řídilo pohodlně a příjemně. Je to velmi praktická funkce, už jen proto, že v některých vozidlech se řidiči střídají,“ říká Carl Johan Almqvist.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!