Nová generace nákladních vozidel TATRA PHOENIX

28 února 2018, 18:26

Od dubna letošního roku zamíří ke svým zákazníkům další generace úspěšných těžkých nákladních vozidel TATRA PHOENIX Euro 6 „2018“. Jarní novinka nabídne zákazníkům ještě efektivnější řešení jejich dopravních úkolů.

Nová vozidla TATRA PHOENIX Euro 6 „2018″ – modelový rok 2018 – jsou z vnějšího pohledu podobná vozům současné nabídky. Na první pohled se liší vnějším barevným schématem kombinujícím barvu vozidla s matně a leskle černou čelní maskou kabiny. Z pohledu uplatnění nových konstrukčních řešení, však jde o novou generaci vozidel přinášející zásadně vyšší přidanou hodnotu zákazníkům.

Ve stručnosti lze obecně konstatovat, že nová vozidla klíčové obchodní řady civilní produkce TATRA PHOENIX Euro 6 s označením „2018″ jsou sofistikovanější, tišší, výkonnější, zákaznicky vstřícnější a více toho uvezou – mají vyšší užitečnou hmotnost.

Konstrukční novinky
TATRA PHOENIX, projekt kombinující vlastní podvozek TATRA tzv. „tatrovácké koncepce vozidla” s dodávanými komponenty prestižních zahraničních výrobců, může nabídnout svým zákazníkům absolutní špičková řešení v segmentu těžkých nákladních vozidel.

Mezi ně patří jednoznačně nově odhlučněná kabina s novým barevným schématem interiéru. Změnami prošly veškeré ovládací spínače a displej pod volantem. Významně byla změněna elektronická architektura celého vozidla, která dnes využívá kombinaci technologií LIN a CAN.

Motory prošly výraznou úpravou za účelem vylepšení nejen jejich vnějšího hlukového projevu, ale především efektivity spalování pohonné směsi. Došlo ke snížení provozních otáček motoru a ke zvýšení točivého momentu, jehož maximum je nyní k dispozici již od 900 min-1.

Maximální výkon motorů MX-11 a MX-13 vzrostl o 7 kW/10 k až 14 kW/19 k a stejně tak točivý moment byl navýšen o 50 N.m až 200 N.m v závislosti na výkonové úrovni.

Z hlediska vlastní konstrukce a výroby TATRA došlo k podstatným změnám v souvislosti s možností vybavit vozidlo 10 t přední nápravou, zvedací zadní nápravou či řízenou zadní nápravou v souvislosti především s vícenápravovými vozy provedení 10×10 a návazných provedení. Významnou novinkou je též možnost osadit vozidla systémem kotoučových brzd. Vedle standardně montované šestnáctistupňové manuálně ovládané převodovky je k dispozici také automatizovaná převodovka Traxon, nahrazující původní automatizovanou AS-Tronic. Jde výhradně o šestnáctistupňové provedení, opět s vlastním řadicím softwarem, na jehož odladění, vzhledem ke specifickému provozu v nejtěžším terénu, se významně podíleli pracovníci společnosti TATRA TRUCKS a.s.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!