DB Schenker provozuje kamiony na CNG

23 února 2018, 8:43

Investice do plnicí stanice CNG se DB Schenker již pomalu začíná vracet. Na stlačený plyn postupně přechází celá flotila osobních vozidel, v provozu pro městskou logistiku v Praze jsou i dodávky a větší rozvozová vozidla. V posledních letech společnost DB Schenker otestovala také kamiony Scania na CNG a rozhodla se pro jejich zařazení do flotily.

DB Schenker do své flotily zařadil kamiony na CNG

DB Schenker pokračuje v rozšiřování flotily nákladních vozidel s pohonem na zemní plyn. Přestože u vozidel s nižší užitnou hmotností si společnost výhody alternativního paliva ověřila již před několika lety, nákladní vozidla mezi 12 až 16 tunami jsou v Evropě stále ještě nedostatkovým zbožím. V ČR DB Schenker využívá několik takových skříňových i plachtových rozvozových vozidel Mercedes a Iveco.

Dojezd až 450 kilometrů

Tahač Scania Streamline G340 CNG je vybaven šestistupňovou automatickou převodovkou a pětiválcovým motorem o objemu 9,3 l s výkonem 250 kW (340 k) při 1900 min-1 a točivým momentem 1600 Nm dostupným od 1100 do 1400 min-1. Po obou stranách jsou umístěny čtyři tlakové láhve, které pojmou 120 kg zemního plynu. Při průměrné spotřebě 28 – 30 kg/100 km tak může Scania s CNG pohonem ujet až 450 km na jedno natankování.

Často se hovoří o nižší dojezdové vzdálenosti vozidel na CNG. „Počítali jsme s dojezdovou vzdáleností do tří stovek kilometrů. V testovacím režimu i přes nižší užitnou hmotnost Scanie jezdily na silnicích v okolí hlavního města a na trase do Pardubic, na plnou nádrž ujely až 450 km,“ říká Tomáš Holomoucký, ředitel DB Schenker.

DB Schenker má v areálu svého sídla v Rudné u Prahy vlastní plnicí CNG stanici

CNG se vyplatí

Při spalování plynu se o desítky procent snižují emise CO2, objem oxidů dusíku NOx a také nedochází k uvolňování karcinogenních látek. „Nezanedbatelné jsou i ekonomické přínosy využívání stlačeného zemního plynu. Provozní náklady jsou nižší o desítky procent, vozidlo na CNG navíc neplatí silniční daň, státem garantovaná snížená spotřební daň platí až do roku 2020. Navíc pořizovací náklady vozidla na CNG jsou dnes srovnatelné s vozidly s naftovým pohonem,“ potvrzuje Tomáš Holomoucký, ředitel společnosti DB Schenker.

Na podzim 2015 otevřel DB Schenker vlastní plnicí CNG stanici v areálu svého sídla v Rudné u Prahy.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!