Ministr dopravy Dan Ťok se silně ohradil proti právní analýze předložené Svazem průmyslu a dopravy a Hospodářskou komorou ke zrušení mýtného tendru. Je podle něj z říše pohádek, žene úředníky za mříže a jde na ruku firmě Kapsch.
„Z říše pohádek a snů je rádoby právní analýza vyprávějící příběh o kouzelném proutku, který jedním mávnutím zruší běžící mýtný tendr, druhým jej opět vypíše a třetím vykouzlí prince, který bude dál vybírat mýtné. Asi tak se dá shrnout dvacetistránkový text plný omylů, nereálných představ a bludů, který má za cíl líbivě popsat, jak jednoduché je více než dva roky práce zahodit a stihnout bez problémů a rizik za pár měsíců přesoutěžit ideálně staronového provozovatele mýtného systému,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Dokument předložený Svazem průmyslu a dopravy a Hospodářskou komorou je podle ministra napsaný velmi laickým způsobem a bez realistických termínů. „Někdo musel hodně zavřít oči, aby mohl seriózně tvrdit, že na převzetí provozu stávajícího mýtného systému musí vybranému dodavateli postačovat 6 měsíců. Z průzkumu Ministerstva dopravy vyplynulo, že drtivá část potenciálních dodavatelů požadovala lhůtu minimálně 12 měsíců, někteří i více (18 měsíců). V kratší lhůtě by dovedl převzít provoz stávajícího mýtného systému možná jen stávající dodavatel,“ uvedl ministr Ťok.
Ministerstvo dopravy vypsalo tendr na provozovatele mýtného systému po roce 2019 loni v červnu. V souladu se zadáním vlády jde o technologicky neutrální soutěž na deset let za maximálně 29 miliard korun. O zakázku mají zájem čtyři uchazeči, kteří se kvalifikovali, a ministerstvo dopravy je vyzvalo k podání nabídek do 8. března. Následně proběhne jednání s cílem do podzimu letošního roku vybrat provozovatele, který bude mít 14 měsíců na případné převzetí, testování a spuštění systému elektronického mýta. Mýtný systém vybírá poplatky od vozidel nad 3,5 tuny na dálnicích a vybraných silnicích I. třídy, jen za loňský rok stát vybral na mýtném přes 10 miliard korun.
Komentáře