SDA: Registrace vozidel v ČR za 1-10/2019

5 listopadu 2019, 15:30

Říjnové statistiky registrací osobních automobilů potvrdily mírné zlepšení vývoje. Podíl dieselových OA se v říjnu vrátil nad 30 %.

Celkově registrace nových osobních automobilů klesly za 1-10/2019 meziročně o 7,23 % (z 227.488 ks na 211.045 ks, tj. o 16.443 ks). V říjnu vzrostly o 1,17 %.

Počet dovezených ojetých OA meziročně poklesl o 0,3 % na 151.655 ks. Jejich průměrné stáří je 10,3 roku, přičemž podíl vozidel starších 10 let činí 51,52 %.

Registrace lehkých užitkových automobilů zaznamenaly nárůst o 3,85 % (z 16.591 ks na 17.229 ks, tj. o 638 ks). V říjnu klesly meziročně o 17,77 %.

První je značka Volkswagen s 2.463 registracemi (14,30 %), následují Peugeot – 2.384 ks (13,84 %), Fiat – 2.128 ks (12,35 %), Renault – 1.706 ks (9,90 %), Ford – 1.547 ks (8,98 %), Citroën – 1.511 ks (8,77 %), Mercedes-Benz – 1.202 ks (6,98 %), Iveco – 1.157 ks (6,72 %), Toyota – 767 ks (4,45 %), Dacia – 668 ks (3,88 %), atd.

Registrace nákladních vozidel oproti loňsku vzrostly o 3,60 % (z 8.163 ks na 8.457 ks, tj. o 294 ks). V říjnu klesly meziročně o 27,47 %.

SDA: Registrace vozidel v ČR za 1-10/2019

První je značka Mercedes-Benz s 1 620 registrovanými nákladními vozy (19,16 %), následují Scania – 1.487 ks (17,58 %), MAN – 1.434 ks (16,96 %), DAF – 1.255 ks (14,84 %), Volvo – 1.015 ks (12,00 %), Iveco – 729 ks (8,62 %), Renault Trucks – 386 ks (4,56 %), Tatra – 309 ks (3,65 %), Fuso – 97 ks (1,15 %), Ford – 43 ks (0,51 %), atd.

Registrace autobusů vzrostly oproti 1-10/2018 o 20,71 % (z 845 ks na 1.020 ks, tj. o 175 ks). V říjnu vzrostly meziročně o 50,00 %.

První je značka SOR s 331 registrovanými autobusy (32,45 %), následují Iveco Bus – 269 ks (26,37 %), Scania – 98 ks (9,61 %), Mercedes-Benz – 57 ks (5,59 %), Setra – 55 ks (5,39 %), MAN – 41 ks (4,02 %), Solaris – 40 ks (3,92 %), Iveco – 36 ks (3,53 %), Irizar – 15 ks (1,47 %), Higer – 13 ks (1,27 %), Volvo – 13 ks (1,27 %), atd.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!