Aktuálně nejtěžší rally světa, ruská Silk Way, pro severočeský konstruktérský tým MKR Technology končí předčasně. Ve 4. etapě se technika rozhodla stávkovat a nic na tom nezměnil fakt, že posádky měly na to, aby řádně zamíchaly pořadím. Loňská obhajoba pódia se letos prostě nepodaří. Tým se domů vrací jen s jedním etapovým prvenstvím.
Čtvrtá etapa dlouhá přes 900 kilometrů se jela poprvé celá na kazašském území. Na trasu z Kostanay do Astany nikdo z týmu MKR Technology jen tak nezapomene. Přitom pilot Martin van den Brink ji rozjel skvěle. Ze třinácté pozice se velmi rychle dostal až na samotné čelo. Za sebou nechal de Rooye i ruské kamazy. Skvěle rozjetý závod se v další zlato proměnit nepodařilo. Van den Brinka zradila technika, stejně jako jeho kolegy z týmu Riwald – Pascala de Baara a Gerta Huzinka. Na jejich kamionech tým pracoval celou noc, aby po předchozích nesnázích, mohly vyjet do úterního dějství.
Tým se celý přesouvá do cílové Astany, kde proběhne porada, při níž bude třeba vyřešit i logistiku. Letošní ročník slavné Hedvábné stezky končí výrazně dříve. „Ano, jsme zklamaní, protože co do výkonu na to máme. Před rally jsme makali intenzivně ve dne v noci, jeli jsme na dvousměnný provoz, abychom eliminovali rizika a co nejlépe se připravili. Jedny potíže vyřešíte, a ony přijdou nové. Proto se musíme dívat dopředu, nevěšet hlavu a soustředit na další cíle a s nimi také na úspěchy. A že ještě přijdou,“ mrknul s bojovností sobě blízkou Mario Kress, šéf týmu MKR Technology.
Výsledky – 4. etapa (371 km):
- Kolomý (Cze) Tatra 3:45:50
- de Rooy (Ned) Iveco +0:21
- Ardavičus (Kaz) Iveco +1:56
- Nikolaev (Rus) Kamaz +8:02
- Mardeev (Rus) Kamaz +10:54
DNF van den Brink (Ned) Renault
DNF Huzink (Ned) Renault
DNF de Baar (Ned) Renault
Komentáře