Skupina Schwarzmueller splnila v uplynulém obchodním roce 2016 svůj plán růstu již třetí rok za sebou. Obrat je lehce nad plánem s 342 mil. Eur, a tím o 10% výše než v roce 2015 (311 Mil. Eur). Počet vyrobených užitkových vozů byl navýšen ze 7.799 na 8.866 o 13,7%, oznámil jednatel skupiny Schwarzmueller (CEO), Roland Hartwig.
V roce 2017 bude společnost růst opět s dvojmístnými čísly na 380 mil. Eur, a vyrobí 9.500 vozidel, aniž by byl citelně rozšířen stav zaměstnanců, oznámil Hartwig.
Rakouský prémiový výrobce byl v uplynulém roce na všech hlavních trzích úspěšný. Rakousku se stalo dominující zemí na trhu s lehkým navýšením podílu na trhu. 2.300 vozidel bylo vyrobeno v roce 2016 pro domácí trh. Avšak Německo dohání velmi rychle: 1.920 kusů bylo vyrobeno pro tento trh, což znamená nárůst ve výši 20% oproti roku 2015. Podobně vysoké bylo procentuální navýšení v Polsku, Itálie dokonce dosáhla hospodářského výsledku ve výši 50%. Vývoj ve Slovinsku byl rovněž nadprůměrný. Trhy v Česku a Maďarsku se udržely. O něco hůře dopadlo Švýcarsko, tam ale Schwarzmüller se svými prémiovými produkty stále dominuje na trhu.
Růst popoháněla dálková doprava.
Dosaženo bylo růstu v roce 2016 nárůstem v dálkové dopravě. Schwarzmüller, jako evropský jediný mezinárodně vybudovaný kompletní dodavatel užitkových vozidel profitoval ze silného nárůstu u plošinových vozidel pro dálkovou dopravu, u které společnost boduje se svým snadným konstrukčním způsobem výroby, variabilní vybaveností a vysokou robustností.“V uplynulém roce jsme dobře využili mezinárodně vysokou poptávku“, vyjádřil svou radost jednatel Hartwig.
Současně bylo v roce 2016 v tomto segmentu vyrobeno více vozidel pro stavební průmysl, především sklápěcí vozidla, ale také podvalníky. Německo bylo tím zaměřeným trhem, ve kterém byla dokonce v roce 2016 vyexpedována převážně stavební vozidla – mimo jiné specielně pro tento trh vyvinuté sklápěcí návěsy s muldami. „Jsme specialistou pro vozidla s individuální konfigurací, která v ceníku není již zobrazena. Tato schopnost podporuje naše zákazníky ve stavebním průmyslu obzvlášť“, vysvětlil Hartwig.
Jednatel (CEO), který v roce 2016 absolvoval svůj první obchodní rok ve skupině Schwarzmüller, poukázal dále na první úspěchy při přestavbě výroby ve třech hlavních závodech v Rakousku, Maďarsku a Česku. Při výstavbě ke kompetentním centrům se postupuje dobře kupředu, a také při snížení průběžných časů výrobního cyklu se dostavují první úspěchy. „Mohli jsme vyrábět s přibližně stejným stavem zaměstnanců o 1.000 vozidel více. To se nám podařilo díky optimálnímu nasazení stávajících lidských zdrojů“.
Sekvence se stává novým výrobním modelem
Toto byl ale pouze první krok, zdůraznil Hartwig. Rozhodující fáze bude následovat v roce 2017. „Provádíme přestavbu vysoce moderním, ale velmi komplexním konstrukčním způsobem výroby. Ten nám dovoluje vyrábět individuální vozidla i přes velkou rozmanitost ve zřetelně kratších průběžných časech výrobního cyklu.“ Toto vyžaduje masívní reorganizaci výroby a montáže. Tzv. sekvence přes celý řetěz procesu bude využívána v průmyslu zřídka a pouze prémiovými výrobci. Stěžejním bodem je přitom kvalita zaměstnankyň a zaměstnanců. Odborníci se hledají stále obtížněji, proto bylo zahájeno masívní interní vzdělávání ve společnosti. Hartwig chce mít přestavbu výroby do konce roku uzavřenou.
2017: je plánován obrat ve výši 380 Mil.
V obchodním roce 2017 bude použita pro investice rekordní částka ve výši 9 mil. Eur. V aktuální fázi plánování pro léta 2014-2020 bude skupina Schwarzmüller investovat celkem 30 mil. Eur do stávajících struktur, téměř třetina z toho připadá na probíhající rok. Hartwig použije tyto peníze pro další automatizaci výroby a pro inteligentní flexibilitu výroby ve třech závodech. Dále bude vybudováno prodejní centrum pro náhradní díly ve Welsu. Počet vyrobených vozidel bude v roce 2017 stoupat z 8.866 na 9.500, a tím asi o 7%, oznámil Hartwig. Schwarzmüller začal start do nového roku dle tohoto vytčení cíle s rekordním stavem zakázek. V roce 2017 plánuje jednatel obrat ve výši 380 mil. Eur, to je růst ve výši 11%. Hospodářské rámcové podmínky vidí Hartwig poměrně pozitivní, rizika z mezinárodní politiky nesmí být ale přehlížena. Pro odvětví užitkových vozidel vidí Hartwig rok 2016 jako předběžný vrchol konjunktury. V roce 2017 by mělo dojít k růstu, který ovšem bude ve výsledku nižší.
Komentáře