Společnost Volvo Trucks to dokázala znovu – obdržela maximální 5hvězdičkové bezpečnostní hodnocení pro těžká nákladní vozidla od evropské spotřebitelské testovací organizace Euro NCAP. Jak model Volvo FH Aero, tak i Volvo FM dosáhly v hodnocení pro rok 2025 nejlepších výsledků.
První bezpečnostní test těžkých nákladních vozidel v historii Euro NCAP proběhl koncem roku 2024 a zaměřil se na segment tzv. „fleetových vozidel“. Dva modely Volvo – FH Aero a FM – byla tehdy jediná vozidly, která získala maximálních 5 hvězdiček.
Organizace nyní zveřejnila výsledky svého druhého hodnocení, tentokrát pro nákladní vozidla v konfiguraci 6×2 rigid. Otestovány byly dva modely – FH Aero 6×2 a FM 6×2 – a oba získaly 5 hvězdiček.
Maximální hodnocení pěti hvězdiček od Euro NCAP znamená, že vozidla Volvo splňují nebo dokonce překračují kritéria v oblastech, jako je podpora řidiče a předcházení kolizím, čímž zajišťují bezpečnost jak pro řidiče, tak i pro ostatní účastníky silničního provozu. To je v souladu s vizí společnosti Volvo Trucks o budoucnosti bez nehod. Firma proto bude i nadále vyvíjet bezpečnostní systémy, které nejen chrání, ale také předvídají nebezpečné situace a pomáhají nehodám předcházet.
Navíc oba modely Volvo splňují tzv. City Safe kritéria, a to díky výbornému výhledu a vysokému výkonu aktivních bezpečnostních systémů Volvo, které chrání zranitelné účastníky silničního provozu v městském prostředí.
„Volvo je po celém světě známé svou bezpečností, která je pro nás základní hodnotou a stavebním kamenem naší tradice. Toto hodnocení je důkazem, že jdeme správnou cestou,“ uvádí Anna Wrige Berling, ředitelka pro oblast bezpečnosti dopravy a produktů společnosti Volvo Trucks. „To ovšem neznamená, že bychom mohli usnout na vavřínech – s každým novým produktem se snažíme, aby byla naše vozidla ještě bezpečnějšíma.“
Fakta o Euro NCAP
Evropský program pro hodnocení nových vozidel (Euro NCAP), se sídlem v Belgii, byl založen v roce 1996 a rychle se stal evropským průmyslovým standardem pro hodnocení bezpečnosti osobních automobilů. Je podporován řadou evropských vlád, včetně Evropské unie.
V případě testu nákladních vozidel je každému bezpečnostnímu systému přiřazeno bodové hodnocení, které se sčítá pro jednotlivé oblasti. Z toho je následně vypočítáno výsledné hvězdičkové hodnocení pro celé vozidlo v rozmezí od jedné do pěti hvězd, přičemž pět hvězd znamená nejlepší výsledek.
Rozsah testu pro nákladní vozidla zahrnuje:
- Bezpečné řízení: monitorování řidiče, výhled (přímý i nepřímý) a asistenční systémy vozidla (např. asistent rychlosti)
- Předcházení kolizím: čelní střety (s automobilem, chodcem a cyklistou), kolize při manévrování nízkou rychlostí a kolize při vyjetí z jízdního pruhu
- Následky nehody: informace pro záchranáře
Cílem Euro NCAP je postupně rozšiřovat záběr testů i o zkoušky ochrany při nárazu a testování vozidel v dalších dopravních segmentech.
Vysvětlivky:
A4×2 označuje nákladní vozidlo se dvěma nápravami a pohonem dvou kol, zatímco 6×2 má tři nápravy a pohon dvou kol.
BRigid znamená vozidlo s pevně zabudovanou nástavbou na podvozku, např. distribuční nebo odtahové vozidlo.
Komentáře