Automechanika – společně zpět v plné síle!

20 září 2024, 16:51

Z mnoha článků i z naší fotoreportáže vám již je jasné, že proběhl velký veletrh, tolik významný pro automotive, přesněji pro oblast aftermarketu. Ve dnech od 10. do 14. září 2024 otevřel Frankfurt Messe svou pomyslnou bránu vedoucí ke 12 obrovským halám. A protože v nich letos bylo opravdu co k vidění, nemůžeme se také zdržet svého komentáře a hodnocení.

Automechanika 2024

Nesmělé roky jsou za námi?

Veletrh Automechanika se pravidelně koná co dva roky. Stejně jako celý svět byla tato událost v roce 2020 silně poznamenaná kovidovými opatřeními, a tak o rok později proběhla zvláštní, hybridní verze, na kterou ani vystavovatelé, ani návštěvníci nevzpomínají moc pozitivně.

V roce 2022 však veletrh proběhl tradičním způsobem, o čemž jsme vám také poctivě referovali v našem článku. I když označení „tradiční způsob“ není až tak úplně přesný. Rok 2022 byl stále poznamenaný předchozími roky nejistoty, a hlavně začátkem konfliktu na Ukrajině. Kvůli těmto událostem byly haly prázdnější, vystavovatelé umírněnější a celková nálada byla… tišší.

To však nemůžeme říci o tomto ročníku! Po mírně zachmuřených myšlenkách, kam se bude svět aftermarketu ubírat a zda neodzvonilo podobným setkáním a veletrhům, se haly v Messe naplnili čilým ruchem, energií a pozitivním přístupem. A všichni se shodli na jednom – toto jsme po tak dlouhé době potřebovali!

Možnost setkat se využili výrobci, distributoři, poskytovatelé služeb, novináři i zástupci autoservisů. Všech 12 hal bylo zaplněno výrazně více než před dvěma lety a ani samotní vystavovatelé se nedrželi zkrátka. Stánky byly pojaté originálně a velkolepě, nechyběly exhibice nových produktů, služeb ani doprovodná show.

Využité byly také venkovní prostory, kde se kromě stánků s občerstvením nacházely stánky některých společností, předváděcí akce a ze strany pořadatelů Automechaniky byla také zajištěna hudba a happy hours.

Po práci legraci

Když jsme zmínili happy hours, nesmíme zapomenout ani na „after párty“, které se na mnoha stáncích odehrávaly po oficiálních návštěvních hodinách. Místo tradičních upomínkových předmětů (kterých už máme doma všichni nad hlavu), se rozhodly některé firmy investovat spíše do zábavy pro své návštěvníky. A tak se po páté hodině ozývala z různých míst hudba, smích a povídání, které mělo výrazně odlehčenější tón. Po celodenních schůzkách a business dialozích všichni ocenili, že si večer mohou popovídat jako normální lidé.

Tohoto kroku ze strany vystavovatelů si velmi ceníme. Příjemná a uvolněná večerní atmosféra přispěla ke spoustě nových setkání a pevně věříme, že to bude mít pozitivní vliv na další komunikaci jak se stávajícími, tak i s novými kontakty.

Tisková konference ZF Aftermarket

Tiskovky odkryly mnoho novinek

Abyste si ale nemysleli, že jsme si jen povídali nad skleničkou vína… Automechanika samozřejmě přinesla především prostor pro novinky a zajímavé inovace, které byly představy na tiskových konferencích.

Veletrh samozřejmě odráží současné trendy, mezi nimiž jsou neodmyslitelně zařazeny ekologie, snižování emisí CO2 a elektrifikace. A výrobci na tyto trendy reagují různým způsobem.

Například společnost >UFI Filters neřeší pouze otázku, jak snížit produkci CO2, ale zaměřuje se také na to, jak při výrobě tento nežádaný prvek spotřebovávat. Proto přišla na trh s e-palivy, u jejichž výroby právě dochází ke zpracovávání CO2. Kromě toho představila společnost také své komplexní filtrační technologie a řešení pro tepelný management.

Výrobce Meyle se pro změnu soustředí na to, aby řidičům elektrovozů Tesla usnadnil život. Před dvěma lety dokázali vyřešit určité problémy s hlukem při řízení vozu Tesla. Ve své činnosti se pustili dál a nyní nabízejí pro Tesla vozy sady kabinového filtru, řídící rameno zadní nápravy, sady na výměnu oleje nebo třeba kabelové svazky. Tyto všechny díly by měly dokonce překračovat požadavky ze strany výrobce na jejich funkčnost a bezpečnost.

Posluchači se mohli o novinkách dozvídat prostřednictvím debat. Jak SKF, tak Continental, ale především firma ZF měla propracovaný dialog ohledně toho, jakým směrem se budou další činnosti společnosti ubírat. Vyvstávaly otázky ohledně toho, jakým směrem se bude aftermarket dále ubírat a jaký postoj je třeba zaujmout. Kromě náhradních dílů a snižování emisí je totiž také důležité myslet na kvalitní software i bezpečný přenos dat.

Automechanika 2024

Dále jsme měli možnost navštívit také tiskovky firem NTN, Brembo, Rheinmetal a Wolf Oil. Všechny tyto firmy prezentovaly pozoruhodné novinky, které servisům usnadňují péči o ty nejmodernější vozy. A to z hlediska tiskovek zdaleka nebylo všechno, bohužel jsme však nemohli být na několika místech najednou.

Známkou lepších časů je i účast firem z Česka a Slovenska. Na veletrhu jich vystavovalo celkem 26, přičemž náš tým navštívil stánky firmy Ferdus, KUTNAK AUTOMOTIVE, DevCom, Auto-Moto RS, Hastings nebo REMANTE.

Svůj čas si na nás našli také zástupci firem Bosch, Elring, AIC, Schaeffler, NTN, febi, Philips, Denso, Corteco, Arnott, Hella, Mahle, RTS či Borg.

Přestože byl náš program opravdu nabitý, měli jsme také čas aspoň na krátké setkání s našimi zahraničními kolegy z MotoFocusu, který již nyní působí celkem ve 13 zemích. Také si velmi ceníme času, který si pro nás vyčlenil český zástupce frankfurtského veletrhu, Adam Havel. Velmi za tuto příležitost, a vůbec za zajištění našeho fungování na Automechanice, děkujeme.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!