Další koncern vyrábějící autodíly propouští zaměstnance

5 srpna 2024, 16:04

V příštích letech propustí skupina ZF až 14.000 zaměstnanců. Na tiskové konferenci ve Friedrichshafenu to oznámil generální ředitel společnosti Holger Klein. Propouštění se má týkat německého trhu, ale jeho rozsah naznačuje, že obavy, zda se dotkne i dalších zaměstnanců koncernu, jsou oprávněné. Bude se nějaké propouštění týkat i Česka?

Propouštění u výrobců automobilových dílů – další etapa

V souvislosti s probíhající transformací automobilového trhu zatím oznámila snižování počtu zaměstnanců široká skupina koncernů vyrábějících automobilové díly pro OE i aftermarket. V únoru jsme o těchto plánech několika společností psali (náš článek). Zdá se, že skupina ZF nebude výjimkou, ale zatím se její odhalené plány na snižování počtu pracovních míst týkají pouze domácího trhu v Německu. ZF zde zaměstnává více než 50 000 lidí, což znamená, že rozsah případného propouštění by mohl dosáhnout až čtvrtiny současného počtu zaměstnanců.

Podle generálního ředitele Kleina má být propouštění provedeno společensky co nejpřijatelnějším způsobem. To zahrnuje umožnění starším zaměstnancům odejít do předčasného důchodu nebo zastavení náboru do některých oddělení společnosti. Tento proces má být rozložen do několika etap a má trvat přibližně do roku 2028.

Bude ZF propouštět zaměstnance i v jiných zemích?

Takto rozsáhlé snižování počtu pracovních míst v Německu přirozeně vyvolává otázky týkající se dalších zemí, i České republiky. Podobnou otázku položili naši kolegové polskému zastoupení ZF a získali lakonickou, ale výstižnou odpověď:

„Oznámená restrukturalizace se týká společnosti ZF v Německu; v současné době neexistují žádné podobné plány pro jednotky ZF v jiných zemích.“

“Chceme konsolidovat německé pobočky a sloučit je do několika sítí poboček. Cílem je vytvořit efektivní výrobní síť na jedné straně a efektivní organizaci oblastí výzkumu a vývoje na straně druhé,” řekl prof. Dr. Peter Laier, který je v představenstvu ZF zodpovědný za výrobu.

V důsledku významných akvizic v posledních letech (TRW, 2015; Wabco, 2020) se struktura poboček společnosti ZF v Německu postupně rozšiřuje. V návaznosti na tyto akvizice se nyní tato v současnosti malá pobočková struktura v několika fázích transformuje na udržitelnou a úspornější strukturu pobočkové sítě.

Bude mít restrukturalizace skupiny ZF vliv také na aftermarket?

Na základě dosavadních pozorování a “zákulisních” informací můžeme konstatovat, že je to spíše nepravděpodobné. Aftermarket je v současné době jednou z nejúspěšnějších divizí skupiny a analýzy trhu nenaznačují zvrat této situace. Podle většiny dostupných prognóz se průměrné stáří provozovaných vozidel v Evropě v příštích letech zvýší, což bude znamenat větší poptávku po náhradních dílech a nezávislých servisních službách.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!