V rámci DAF Transport Efficiency společnost DAF Trucks dále zlepšuje přívětivost vozidel DAF nové generace pro nástavbáře. Nizozemský výrobce nákladních vozidel rozšířil svůj program Plug & Play, zvýšil užitečná zatížení až o 160 kilogramů a nabízí nové možnosti rozmístění otvorů pro podélníky podvozku.
Společnost DAF představila v loňském roce program pro výrobce nástaveb Plug & Play spolu se zavedením celé řady tahačů s dvojitým pohonem a podvozků pro terénní a silniční aplikace. Tento program Plug & Play byl navržen v úzké spolupráci s 25 předními výrobci nástaveb v Evropě s cílem optimalizovat specifikace, objednávání a procesy výroby nástaveb pro vozidla s podvozkem.
Tento program umožňuje zákazníkovi, výrobci nástaveb a servisnímu dealerovi společně vybrat předem specifikované a přizpůsobené možnosti plug-and-play pro výrobu nástavby v systému objednávek společnosti DAF.
Základním cílem je co nejjednodušší „spárování“ nástavby s podvozkem DAF. Po montáži nástavby na podvozek (pomocí modulů pro montáž nástavby od výrobce) se připojí konektory a nástavba je ihned připravena k použití.
Tento postup je možný díky tomu, že vozidla DAF s podvozkem mohou (na vyžádání) opustit výrobní závod plně připravená pro rychlou montáž a vysoce kvalitní integraci nástavby a vozidla hned napoprvé.
Společnost DAF také rozšiřuje svůj unikátní program DAF Plug & Play tak, aby zahrnoval řadu univerzálních příprav z výrobního závodu pro všechny ostatní výrobce nástaveb kromě 25 z nich, kteří se již na programu podílejí. Tyto možnosti plug & play jsou k dispozici pro montáž pěti vyhrazených aplikací pro vozidla: hákových zvedáků, jeřábů, sklápěčů, domíchávačů a dvoramenných nosičů kontejnerů.
Cornelis van der Lee, ředitel divize Rigid and Vocational Trucks ve společnosti DAF Trucks: „Tyto nástavby představují přibližně 90 % trhu s nástavbami. Zákazníci a servisní dealeři nyní mohou spolupracovat s téměř všemi výrobci nástaveb a rozhodnout se, které univerzální přípravy podvozku z výroby jsou potřeba pro mimořádně rychlou montáž nástavby. Společnost DAF se může postarat nejen o konfigurace podvozku, ale také o správné umístění konektorů. To umožňuje okamžitou komunikaci mezi nástavbou a informačním panelem řidiče na přístrojové desce a spínači v kabině. Výsledkem jsou mnohem kratší dodací lhůty v procesu výroby nástavby, což naopak zvyšuje provozní připravenost nově objednaných vozidel DAF nové generace s podvozkem. Společnost DAF je lídrem v oblasti vstřícnosti vůči výrobcům nástaveb.“
Výrazné snížení hmotnosti
Další vylepšení již tak nízké pohotovostní hmotnosti podvozků DAF zajišťuje nově navržený, plně hliníkový nosník ochrany proti podjetí vzadu (RUP – Rear Underrun Protection). Navzdory skutečnosti, že je o 28 kilogramů lehčí, je nosník RUP ještě robustnější než jeho ocelový předchůdce.
Kupující podvozků DAF nové generace také mohou zvolit kombinaci robustních podélných nosníků podvozku DAF s tuhostí mezirámu nástavby. Další výztuhy podvozku pak již nejsou nutné. Výsledkem je snížení hmotnosti až o 135 kilogramů, což umožňuje dosáhnout bezkonkurenčního užitečného zatížení, aniž by se tím narušila odolnost a tuhost vozidla.
Nové rozmístění otvorů
Podvozky DAF se tradičně dodávají s 60 milimetrovým vzorem rozmístěním otvorů. Aby však byly splněny specifické požadavky výrobců, je nyní k dispozici také 50 milimetrový vzor rozmístění otvorů po celé délce podvozku. Kromě toho lze upravit polohu vzoru jako celku tak, aby vyhovovala potřebám výrobce nástaveb, i když otvory musí sahat až k zadnímu konci podvozku.
Komentáře