Continental slaví více než 120 let protektorování pneumatik pro nákladní automobily a autobusy

3 dubna 2024, 13:04

Společnost Continental každoročně protektoruje více než jeden milion nákladních a autobusových pneumatik po celém světě. Podle studie Fraunhoferova institutu pro životní prostředí, bezpečnost a energetické technologie (UMSICHT) jsou s výrobou protektorovaných pneumatik až o 50 % nižší emise CO2 ve srovnání s novými pneumatikami.

Protektorování pneumatik

Množství recyklovaných a obnovitelných materiálů v protektorovaných pneumatikách může činit až 85 procent. Z hlediska trakce, přilnavosti a bezpečnosti se protektorované pneumatiky vyrovnají novým pneumatikám.

Přeměna starého na nové: protektorování za tepla a za studena

Pneumatiky se mimo jiné skládají z kostry a běhounu. Zatímco běhoun pneumatiky již dosáhl konce své životnosti, může být její kostra stále zcela neporušená. Na základě informací výrobců a studií o výrobních postupech pneumatik bylo v roce 2022 přibližně 70 % nákladních a autobusových pneumatik považováno za protektorovatelné.

Jak probíhá proces protektorování? Zbývající neopotřebovaná guma běhounu (a v případě teplého protektoru i bočnice) vybrousí a obnoví. Tím se plášť připraví na druhý, případně i třetí život pneumatiky. Při protektorování za tepla se plášť obnovuje od patky k patce v procesu vulkanizace a vznikne tak protektor s označením ContiRe. Při protektorování za studena se na vybroušenou kostru aplikuje předem vulkanizovaný pás běhounu a vzniká protektor označený ContiTread. Protektorování za studena se provádí při nižších teplotách a s předem vulkanizovanými běhouny. Obecně lze při protektorování za tepla i za studena znovu použít přibližně 70 % materiálu z původní pneumatiky.

Protektorování pneumatik Continental

Rozšiřování oběhového hospodářství

Protektorování je příkladem inteligentních řešení společnosti Continental v oblasti oběhového hospodářství. Protektorování prospívá životnímu prostředí, protože lze výrazně snížit spotřebu cenných zdrojů, jako je ropa, přírodní kaučuk a voda. Protektorování navíc pomáhá šetřit emise CO2, protože v porovnání s výrobou nové pneumatiky vyžaduje až o 70 % méně energie. K nákladové efektivitě přispívá i skutečnost, že velkou část pláště lze znovu použít.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!