Modely DAF XD a XF Electric se zúčastní programu, který předvádí řešení přepravy s nulovými emisemi pro dálkové operace s využitím elektrických vozidel s akumulátorem. Tato iniciativa je financována vládou Velké Británie a realizována ve spolupráci s agenturou Innovate UK. „Předváděcí program vozidel HGV a infrastruktury s nulovými emisemi“ poběží pět let.
Vláda Velké Británie a agentura Innovate UK – což je nestranný veřejnoprávní subjekt podporující inovační iniciativy – mají za cíl využít program k nastartování plně elektrické dálkové přepravy a také k zahájení zavádění infrastruktury veřejných nabíjecích stanic pro nákladní vozidla.
Nákladní vozidla s nulovými emisemi
Jednotky tahačů DAF XD a XF Electric vstoupí do provozu u velkých provozovatelů. Mezi vozové parky, které se zúčastní předváděcího programu, patří Maritime Transport, Marks & Spencer, Menzies, Royal Mail a Eddie Stobart.
„Předváděcí program vozidel HGV a infrastruktury s nulovými emisemi“ následuje po ukončení nedávného zkušebního provozu elektrických vozidel s akumulátorem (BETT neboli Battery Electric Truck Trial), kde bylo 20 vozidel DAF LF Electric pro městskou distribuci provozováno veřejnými organizacemi, včetně National Health Service (NHS, národní zdravotní služba) a místních úřadů. Pozitivní výsledek zkušebního provozu potvrzuje, že společnost DAF Trucks je předním výrobcem elektrických nákladních vozidel.
David Kiss, generální ředitel společnosti DAF Trucks UK, k tomu v rámci obecnějšího komentáře k zapojení společnosti DAF do programu uvedl: „Vládní financování představuje významnou příležitost k předvedení a podpoře nasazení elektrických nákladních vozidel s akumulátorem do provozu na delší vzdálenosti a s vyšší hmotností. Naše modely DAF XD Electric a XF Electric nové generace jsou ideální volbou pro vozové parky, jelikož disponují provozními možnostmi až do maximální povolené CHJS 42 tun pro pětinápravové soupravy s nulovými emisemi ve Velké Británii. Nabízejí také dojezd až 500 km na jedno nabití a s rychlým nabíjením 325 kW je možný provoz i na vzdálenost 1.000 km za den.“
Komentáře