Na základě dohody historického významu bude firma H2 Green Steel dodávat udržitelný materiál na výrobu nákladních vozidel značky Scania.
Společnost Scania učinila velký krok k dekarbonizaci svého dodavatelského řetězce tím, že zadala svoji první objednávku zelené oceli.
Počáteční kontrakt s firmou H2 Green Steel poskytne společnosti Scania udržitelně vyráběnou ocel pro výrobu jejích nákladních vozidel, což jí umožní udělat další významný krok ke snížení klimatické stopy. Výroba bude zahájena v novém závodě firmy H2 Green Steel v městečku Boden v severním Švédsku v roce 2025, přičemž dodávky udržitelného materiálu se plánují na rok 2027.
Dalekosáhlá dohoda je klíčovým prvkem ambiciózní strategie společnosti Scania, jejíž cílem je eliminovat největší zdroje uhlíkových emisí z výrobních materiálů s největší karbonovou stopou a baterií. Cílem této strategie je, aby Scania do roku 2030 postupně vyřadila hlavní zdroje emisí CO2 ze svého dodavatelského řetězce a ve výrobě používala 100 procent zelené oceli, 100 procent zelených baterií, 100 procent zeleného hliníku a 100 procent zelené litiny*.
Dalším důležitým aspektem tohoto úsilí je partnerství společnosti Scania v uskupení First Movers Coalition, které povzbuzuje firmy, aby zvýšily nízkouhlíkové nákupy v oblastech, které je obtížné dekarbonizovat. Nová smlouva pomůže společnosti Scania splnit její závazek vůči koalici nakoupit významný objem zelené oceli. Na výrobu nákladního automobilu se spotřebují asi čtyři tuny oceli, takže použití její zelené varianty má jasný potenciál pozitivního dopadu na klima.
„S touto první objednávkou u našeho strategického partnera H2 Green Steel pokračujeme na naší cestě směrem k minimalizaci dopadu našeho dodavatelského řetězce na klima,“ říká Anders Williamsson, výkonný viceprezident a ředitel pro výzkum, vývoj a nákup ve společnosti Scania.
* Strategie a cíle dekarbonizace dodavatelského řetězce zpočátku zahrnují výrobu společnosti Scania v Evropě, ale postupně se rozšíří i na její výrobu v Číně a Latinské Americe
Komentáře