Pascal de Baar to dokázal! Holandský jezdec severočeského kamionu ovládl 10. etapu dakarské rallye. Závod vjel do těžkých dun, kde pilot stáje Riwald Dakar ukázal svou sílu.
„Pascal se v dunách cítí velmi dobře. Auto v nich reaguje výborně, a když se tohle spojí, tak je z toho další tolik vytoužené vítězství. Naše letošní druhé, ale to první Gerta Huzinka jsme si moc neužili. Teď máme spolu s Pascalem fakt neskutečnou radost, protože tím kluci dokazují, že jsme schopni bojovat o vítězství navzdory všem nástrahám. Po tom všem, co se nám na Dakaru přihodilo, je to fajn zadostiučinění a pro všechny motivující,“ popsal radostnou chvíli po dojezdu středeční etapy konstruktér týmu MKR Technology Mario Kress.
Středeční 10. etapa z Haradhu do Sheybahu byla se svou délkou 114 kilometrů nejkratším měřeným úsekem letošního ročníku. Pořadatelé ji takto připravili jako ochutnávku z následného třídenního putování oceánem dun v Empty Quarter „Pusté končině“, tedy ve čtvrté největší písečné poušti na světě. Posádky během dne musely překonat přes šest set kilometrů. Závěrečná speciála byla jen o písku a dunách. A právě v nich zazářil holandský pilot Pascal de Baar, který za sebou nechal krajany druhého Mitchela van den Brinka a třetího Januse van Kasterena. Etapa sedla i Adwinu Hoondertovi v rychlé asistenci, který uzavíral elitní desítku.
„Obě auta do cíle dorazila v dobré kondici. I když jsou všichni unaveni, tým je v dobré náladě. Kamiony je teď třeba připravit na další maratonskou etapu. Doufáme ale v to nejlepší po zbytek Dakaru a děkujeme všem fanouškům za podporu, a že nám drží pěsti,“ podotkl Mario Kress.
Kvůli tragické události došlo ke změnám v celkovém hodnocení. Ze závodu odstoupil lídr průběžné klasifikace Aleš Loprais, který v předchozí etapě zcela nevědomě za dunou srazil diváka, který následně zemřel. Posádky Lopraisovi vyjádřily podporu, protože podle všech záběrů neměl šanci se střetu vyhnout a diváka vůbec spatřit. Na vedoucí pozici se tak posunul Holanďan van Kasteren. Adwin Hoondert je průběžně třináctý, de Baar hned za ním.
Ve čtvrtek je na programu první část maratonské etapy. Jedenáctý závodní den bude dlouhý přes čtyři sta kilometrů a posádky se z bivaku v Shaybahu dostanou právě do dun v „Pusté končině“. Vyčerpávající speciála dlouhá 274 kilometrů bude plná písku a zásadní bude dojet bez větších technických problémů. Posádky se budou muset obejít bez pomoci asistence a mechaniků a dva dny se spoléhat výhradně samy na sebe.
Výsledky – 10. etapa (Haradh – Shaybah) 114 km:
- Pascal de Baar (NLD) Renault Trucks
- Mitchel van den Brink (NLD) Iveco +0:22
- van Kasteren (NLD) Iveco +1:12
- Macík (CZE) Iveco +1:23
- Martin van den Brink (NLD) Iveco +4:39
10. Adwin Hoondert (NLD) Renault Trucks +38:31
Celkově:
- van Kasteren (NLD) Iveco 43:00:51
- Martin van den Brink (NLD) Iveco +22:41
- Macík (CZE) Iveco +51:07
- Mitchel van den Brink (NLD) Iveco +2:08:06
- Valtr (CZE) Tatra +2:22:47
13. Adwin Hoondert (NLD) Renault Trucks +21:22:21
14. Pascal de Baar (NLD) Renault Trucks +28:12:49
Komentáře