V době ekologizace průmyslu, včetně automobilového, občas firmy přistoupí k řešením, které vedou k neplnění emisních norem. Případ společnosti Hino, která zfalšovala výsledky testů, se neliší.
Založení a cíle skupiny CJPT se společnostmi Toyota, Hino a ISUZU
Společnost Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) byla založena v dubnu 2021 za účelem spolupráce na vývoji elektromobility, vodíkových paliv a autonomizace vozidel. Stručně řečeno, jedním z hlavních cílů skupiny je rozvoj ekologické dopravy. Zpočátku do skupiny patřily společnosti Toyota, Hino a Isuzu. Největší světový automobilový konglomerát se rozhodl koupit 4,6% podíl ve společnosti Isuzu jako první krok v rozvoji společnosti, protože již vlastnil většinový podíl ve společnosti Hino.
Falešné výsledky
Společnost Hino se stala členem sdružení nákladní dopravy před více než rokem. Bohužel pro společnost ji postihla řada skandálů týkajících se emisních norem. Hino i sdružení proto oznámili, že Toyota vylučuje společnost Hino ze skupiny. V březnu vyšly najevo údaje o falšování údajů o emisích ze strany Hino, které probíhalo od roku 2003. Problém narůstal a nedávno vyšly najevo zfalšované údaje o dalších nepřesnostech. Akio Toyoda, šéf Toyoty, vyjádřil své zklamání z postoje společnosti Hino. Vyjádřil také názor, že teprve tehdy, až zaměstnanci dané společnosti přestanou před svými nadřízenými skrývat problémy, bude možné změnit způsob, jakým se věci dělají.
Komentáře