Jako první výrobce nákladních vozidel na světě, který tak učinil, nyní Volvo zavádí do svých nákladních vozidel bezfosilní ocel. Ocel vyrábí švédská ocelářská společnost SSAB a jako první ji využijí těžká elektrická nákladní vozidla Volvo.
Ocel od SSAB se vyrábí zcela novou technologií na bázi vodíku. Výsledkem je mnohem nižší dopad na klima než u konvenčně vyráběné oceli. Bezfosilní ocel se vyrábí bez vytváření emisí CO2 – využíváním bezfosilních energetických zdrojů. Zavádění bezfosilní oceli do těžkých elektrických nákladních vozidlech Volvo v malém měřítku začne ve třetím čtvrtletí roku 2022.
„Zvýšíme používání bezfosilních materiálů ve všech našich nákladních vozidlech, aby byly „nulové“ nejen v provozu – ale také pokud jde o materiály, ze kterých jsou vyrobeny,“ říká Jessica Sandström, Senior Vice President Product Management, Volvo Trucks.
První ocel vyrobená pomocí vodíku bude použita v rámových kolejnicích nákladního vozidla, páteři nákladního vozidla, na které jsou namontovány všechny ostatní hlavní komponenty. Vzhledem k tomu, že se dostupnost bezfosilní oceli zvyšuje, bude brzy využívána i do dalších částí nákladního vozidla.
Dnes pochází přibližně 30 % materiálů v novém nákladním vozidle Volvo z recyklovaných materiálů. A až 90 % vozidla lze na konci jeho životnosti recyklovat.
Volvo Group spolupracuje s SSAB na bezfosilní oceli od roku 2021. První stroj, autonomní sklápěč vyrobený z bezfosilní oceli, byl představen v říjnu 2021. V nákladních vozidlech Volvo bude bezfosilní ocel důležitým doplňkem k tradiční a recyklované oceli.
Komentáře