Společnost Volvo Trucks představuje několik důležitých aktualizací svých 11 a 13litrových motorů splňujících normu Euro 6, které úspěšně poskytují snížení spotřeby paliva a zároveň zlepšení jízdních vlastností.
„Snížení spotřeby paliva je klíčové pro všechny dopravní společnosti, zejména ty, které provozují dálkovou přepravu. Zároveň chtějí mít okamžitou možnost vysokého výkonu. S nejnovějšími vylepšeními naší osvědčené technologie hnacího ústrojí mohou těžit z této jedinečné kombinace úspory paliva a lepších jízdních vlastností,“ říká Vladimír Sklář, obchodní manažer společnosti Volvo Trucks Česká republika.
I Volvo FH s I-Save, které je již známé svou nízkou spotřebou paliva, dostává stejné aktualizace na motoru a hnacím ústrojí. V roce 2020 dosáhlo během testu spotřeby na testovací trase Green Truck Award severně od německého Mnichova „nejlepšího“ výsledku spotřeby 22,7 litru na 100 km s průměrnou rychlostí 80,35 km/h. Několik nezávislých testů v odborném tisku ve Francii v letošním roce potvrdilo vedoucí pozici v oblasti spotřeby paliva. Nyní lze rekordní čísla ještě zlepšit.
„Máme již mnoho důkazů od dopravců, které potvrzují nízkou spotřebu Volva FH s I-Save. Jsme tedy opravdu nadšeni, jak nová vylepšení hnacího ústrojí učiní Volvo FH s I-Save ještě úspornějším, což přímo přispěje k lepšímu ekonomickému výsledku pro naše zákazníky. Prodej nových aktualizovaných hnacích soustav již začal,“ vysvětluje Vladimír Sklář.
Detaily, které přispívají k podstatným vylepšením
Když byl v roce 2001 poprvé uveden na trh I-Shift, společnost Volvo Trucks potvrdila svou pevnou víru v převodový systém založený na spojce jako nejúčinnější konstrukci pro automatizované řazení. Od té doby se celosvětově prodalo více než milion nákladních vozidel s technologií I-Shift. Významných vylepšení jízdních vlastností, která jsou nyní přidávána, je dosaženo novým způsobem interakce převodovky I-Shift s motorem. Aktualizovaná převodovka I-Shift využívá novou strategii řazení, která zajišťuje nejen rychlejší řazení, ale také plynulejší a harmoničtější zážitek z jízdy.
Nižší spotřeby paliva je dosaženo snížením tření v motoru a kultivovanějším spalovacím procesem. Točivý moment motoru je odborně řízen důmyslným způsobem pomocí aktualizované funkce I-See, která optimalizuje výkon motoru s ohledem na topografii vozovky před vámi a hmotností vozidla.
Volvo Trucks má v plánu být “bezfosilní”
Cílem společnosti Volvo Trucks je, že v roce 2030 budou elektrická nákladní vozidla tvořit polovinu jejích prodejů a o deset let později, v roce 2040, by všechna prodávaná nákladní vozidla Volvo měla být bez fosilních paliv. Spalovací motor bude i nadále hrát roli a zlepšená účinnost vyplývající z těchto nových pokroků v hnacím ústrojí je jedním z důležitých způsobů, jak přispět ke snížení emisí CO2.
„Jsme oddáni Pařížské dohodě o změně klimatu a podnikáme rázná opatření k dramatickému snížení emisí CO2 souvisejících se silniční nákladní dopravou,“ uzavírá Vladimír Sklář.
Komentáře