Společnost Volvo chce demonstrovat fenomenální výkon a sílu čtyř nových vozidel, a proto postavila obrovskou věž o výšce 15 metrů a váze 58 tun, kde tato nová nákladní vozidla postaví na sebe. Na samém vrcholu této věže budete moci vidět prezidenta společnosti Volvo Trucks Rogera Alma.
Když ve světě nákladních vozidel uvedete na trh nové vozidlo, je to velká věc. Ovšem uvést na trh rovnou čtyři najednou je něco nebývalého. Při obnově celé těžké řady nákladních vozidel se společnost Volvo Trucks rozhodla pro jinou cestu.
Neobvyklý film se odehrává uprostřed noci a již na začátku lze vidět věž postavenou z nákladních vozidel, která připomíná obrovský zářící monolit. V další části filmu jsou v popředí vidět vlci a zároveň si můžeme všimnout řidičky. Když film za doprovodu kouřových a světelných efektů vrcholí, uvidíte, že muž stojící na samé špičce věže je ve skutečnosti prezident společnosti Volvo Trucks Roger Alm.
Tvůrci s filmem přichází pouhý jeden den před oficiálním uvedením celé nové těžké řady nákladních vozidel na evropský trh. Patří sem Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM a Volvo FMX. Tato čtyři nákladní vozidla představují zhruba dvě třetiny všech dodávek vozidel společnosti Volvo Trucks.
„Pro společnost Volvo Trucks je to historicky největší uvedení vozidel na trh. Vozidla budou mít obrovský dopad na ziskovost našich zákazníků a jejich schopnost ucházet se o ty nejlepší zakázky i řidiče. Jsem zvyklý mít všechno pod kontrolou, ale pro mě osobně bylo natáčení filmu ”Věž” opravdu neobyčejným pracovním dnem. A to si můžeme říct, že mám z výšek solidní respekt. Rád stojím nohama na zemi,“ prohlásil Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks.
Film byl natočen na konci roku 2019 na zkušebním okruhu společnosti Volvo, nedaleko švédského Göteborgu. Jak věž nákladních vozidel, tak i většina vizuálních efektů jsou skutečné, a to včetně kouře a světel. To vše odhaluje film ze zákulisí.
„Návrh a stavba věže, stejně jako zajištění bezpečnosti, trvaly asi měsíc. To vše bylo v zásadě umožněno díky odolnému vozidlu, určenému do těžkého terénu, Volvo FMX, se zbrusu novou nápravou o váze 38 tun, která dokáže unést tíhu ostatních vozidel. Nezbytnou součástí bylo ovšem také dodržení stále rychlosti a stálého kurzu, čehož jsme dosáhli díky technologii Volvo Dynamic Steering a přítomnosti zkušeného řidiče,“ řekl Markus Wikström, inženýr ve společnosti Volvo Trucks a člen konstrukčního týmu v rámci projektu.
Komentáře