Velmi těžkou písčitou 5. etapu dokončily všechny čtyři severočeské renaulty bez ztráty kytičky. Přestože se každá posádka židovických speciálů musela prát nejen s celou řadou defektů, kamion Martina van den Brinka při nadvládě ruských kamazů nakonec dojel v sedmém nejrychlejším čase.
„Máme za sebou nejen těžkou noc, kdy nikdo z nás nespal, abychom mohli kamiony připravit na ranní start, ale také náročný den. Mám ale radost, že se kluci vždycky v kompletní sestavě vrátí do bivaku. Všichni jedou výborně a pokud je nějaký problém, snaží se zvolnit a nikdo zbytečně neblázní. Všechno se totiž dá řešit, a právě ta jejich opatrnost nám nahrává. Díky tomu jedeme z mého pohledu velmi pěkně, přestože to zatím pódiovou příčku nepřineslo, ale pořád máme spoustu času,“ pronesl po dojetí 5. etapy Mario Kress, šéf konstruktérského týmu MKR Technology.
A že těch nástrah během 5. etapy bylo nesčetně a smůla opět sedla na první hybridní kamion v soutěži. Tentokrát ale posádka musela zpomalit nikoli kvůli technické zradě.
„Gertova posádka má fakt pech. Nejprve prorazili gumu, tu vyměnili a po chvilce při jednom sjezdu z duny to kamionem zcela nečekaně prudce trhlo a mechanikovi Martinovi Roesinkovi bolestivě louplo v zádech. Není to nic vážného, ale kvůli velkým bolestem museli zpomalit a jet výrazně opatrněji. Když i přesto následně znovu prorazili pneumatiku, už ji měnili jen ve dvou, a to je samozřejmě pomalejší,“ vysvětlil důvod hodinové ztráty nejsledovanějšího kamionu závodu Mario Kress s tím, že po dojezdu se palubní mechanik svěřil do péče fyzioterapeuta.
Pátá etapa na pódiových příčkách dopadla po tři sta padesáti kilometrech z Al Ula do Ha’il takřka stejně jako ta předchozí. Pouze si včera třetí Sotnikov vyměnil pozici s prvním Karginovem. Druhý byl opět Šibalov. Trojice kamazů tak podruhé obsadila celé stupně vítězů. Půl hodiny na nejlepšího ztratil na sedmém místě pilot severočeského kamionu v barvách týmu Mammoet Rallysport Martin van den Brink. Pascal de Baar po několika proražených pneumatikách dojel šestnáctý, hned za ním právě posádka hybridu s Gertem Huzinkem. Za další dvě pozice byl klasifikován „fireman“ Richard de Groot.
Na čele celkové klasifikace dál zůstává Rus Karginov. Nejlepší severočeský kamion od MKR Technology s posádkou Pascala de Baara si drží osmou příčku. O jednu si průběžně polepšil Martin van den Brink, který je třináctý a na šestnáctou poskočil de Groot.
Velká změna přijde s páteční 6. etapou, která se celá jede v písku a výhodu budou mít milovníci dun. Všichni si navíc budou muset poradit s druhou největší porcí denních kilometrů. Celkově čeká osm set třicet kilometrů a téměř čtyři sta osmdesát měřených. Po nich přijde zasloužený den volna v bivaku Riyadh.
Výsledky – 5. et. – Al Ula – Ha’il (353 km):
- Sotnikov (RUS) Kamaz 4:12:04
- Shibalov (RUS) Kamaz +3:06
- Karginov (RUS) Kamaz +2:41
- Viazovich (BLR) MAZ +16:30
- Loprais (CZE) Praga +23:38
- van den Brink (NED) Renault +34:21
- de Baar (NED) Renault +57:49
- Huzink (NED) Renault +58:33
- de Groot (NED) Renault +1:21:47
Celkově:
- Karginov (RUS) Kamaz 20:10:02
- Shibalov (RUS) Kamaz +14:53
- Viazovich (BLR) MAZ +23:58
- Loprais (CZE) Praga +1:29:18
- Macík (CZE) Iveco +1:38:30
- de Baar (NED) Renault +2:40:00
- van den Brink (NED) Renault +3:25:02
- de Groot (NED) Renault +4:59:26
- Huzink (NED) Renault +27:41:56
Komentáře