Kressovy kamiony jsou opět v desítce. A tentokrát se v plné kráse všem předvedl tolik sledovaný hybrid. Severočeský kamion z dílny týmu MKR Technology přijel ve 4. etapě Dakaru na 5. pozici.
„Konečně se zadařilo a klukům po těch několika smolných dnech také trochu přálo štěstí, tak hned ukázali, co v nich je,“ měl radost šéf konstruktérského týmu Mario Kress, že se historicky první hybridní kamion na Dakaru už také dokázal probojovat mezi elitu.
S hybridním speciálem přijel v pátém nejrychlejším čase pilot holandského týmu Riwald Dakar Gert Huzink. Na nejrychlejšího Rusa Šibalova ztratil přesně čtrnáct minut. Čtvrtou etapu z Neomu do Al Ula dlouhou přes čtyři sta padesát kilometrů přitom zcela ovládly ruské kamazy, které letos poprvé obsadily kompletní stupně vítězů. Nejlépe zajel právě Šibalov před týmovými parťáky Karginovem a Sotnikovem.
V elitní desítce ale byly hned dva severočeské renaulty z dílny MKR Technology. Osmá příčka totiž patřila Huzinkovu kolegovi Pascalu de Baarovi. Krajan Martin van den Brink z Mammoet Rallysport byl tentokrát dvanáctý a nebyl by to Dakar, pokud by přece jen někde nepřišly technické potíže. Ty tentokrát potkaly posádku pilota Richarda de Groota. Zatímco včera se trojice sedící v trambusovém renaultu K 520 v hasičských barvách týmu Firemen Dakar radovala ze skvělé „brambory“, tentokrát se na trati prala s potížemi na převodovce.
„Kluci zkusili zastavit a problém opravit během etapy, ale bohužel se jim to nepovedlo, tak museli pokračovat výrazně pomaleji, protože jim nešly některé rychlosti vůbec zařadit,“ sdělil roudnický mechanik týmu MKR Technology Daniel Kozlovský. Posádka nakonec ztratila lehce přes dvě hodiny, když byla klasifikována na jedenadvacáté příčce.
Po čtvrtém dnu a převaze kamazů se změnil i lídr průběžné klasifikace soutěže kamionů. Do čela se dostal Rus Karginov, vítěz závodu z roku 2014, který přeskočil Bělorusa Vjazoviče. O jednu příčku výše pak poskočil Pascal de Baar, který je aktuálně osmý jako nejlepší z pilotů židovických speciálů.
Dakar ve čtvrtek pokračuje 5. etapou z Al Ula do Ha’il o celkové délce pět set šedesát kilometrů, na kterých je tři sta padesát kilometrů dlouhá měřená speciála. Ta se bude řadit k těm náročnějším – zrádné písečné duny, které budou tvořit téměř polovinu závodní trati, totiž dokonale prověří řidičské dovednosti.
Výsledky – 4. et. – Neom – Al Ula (453 km):
- Shibalov (RUS) Kamaz 4:15:43
- Karginov (RUS) Kamaz +2:41
- Sotnikov (RUS) Kamaz +9:05
- van Kasteren (NED) Iveco +13:12
- Huzink (NED) Renault +14:00
- de Baar (NED) Renault +22:32
- van den Brink (NED) Renault +42:33
- de Groot (NED) Renault +2:04:57
Celkově:
- Karginov (RUS) Kamaz 15:54:43
- Viazovich (BLR) MAZ +10:43
- Shibalov (RUS) Kamaz +15:02
- Macík (CZE) Iveco +59:16
- Loprais (CZE) Praga +1:08:55
- de Baar (NED) Renault +1:45:26
- van den Brink (NED) Renault +2:53:56
- de Groot (NED) Renault +3:40:54
- Huzink (NED) Renault +26:46:38
Komentáře