Sdružení automobilového průmyslu přináší tradiční přehled o výrobě a odbytu vozidel za období od 1. ledna do 31. července 2019.
Celkem 838.142 motorových vozidel bylo vyrobeno v České republice v období od ledna do července tohoto roku. To je o 1,5 % více než ve stejném období loňského rekordního roku. Na růstu se podílejí dobrými výsledky všechny sledované kategorie vozidel.
Autobusy
Produkce autobusů je i nadále výrazně nad úrovní loňského roku. Celkový počet 2.971 autobusů vyrobených do konce července letošního roku znamená nárůst o 7,6 %. Export vzrostl o 4,5 % na celkových 2.810 kusů a tuzemský odbyt o 16,3 % na celkových 478 kusů.
Dařilo se především společnosti Iveco Czech Republic, která je s 90 % podílem nejvýznamnějším výrobcem v Česku. Celkem bylo ve vysokomýtském závodě vyrobeno 2.675 autobusů této značky (+ 9,1 %), v Česku bylo prodáno 222 autobusů (+ 31,4 %) a exportováno celkem 2 770 autobusů (+ 5,6 %).
Výrobce SOR Libchavy vyrobil od ledna do července tohoto roku 288 ks, tedy jen o 1 autobus méně než ve stejném období loňského roku, v tuzemsku prodal o 27 kusů více (+ 12,2 %) a exportoval o 28 kusů méně (- 41,2 %).
Zdeněk Petzl, výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu, komentuje dosavadní vývoj: „Nárůst výroby osobních vozidel o 1,4 % a exportu o 2,0 % svědčí o velmi dobré konkurenceschopnosti tuzemských automobilek. Těm se i přes pokles nových registrací v Evropě v prvním pololetí tohoto roku daří na většině důležitých trhů udržet své tržní podíly. Současně s rostoucí produkcí autobusů či motocyklů se tak ukazuje silná pozice českého automobilového průmyslu a jeho stabilita. Pokud v evropské ekonomice nenastanou dramatické změny, věříme, že se v následujících měsících tento trend potvrdí a celoroční produkce vozidel může být obdobně úspěšná, jako v roce minulém.“
Bohdan Wojnar, prezident Sdružení automobilového průmyslu, k tomu dodává: „Aktuální dobré výsledky nejsou automatickou garancí úspěchů do budoucna. Pro úspěšnou budoucnost je důležité aktivně sledovat a v ideálním případě spoluovlivňovat trendy příštích let. Dnes, více než jindy, musíme spoluutvářet automobilový průmysl České republiky pro příštích 10 let.“
Komentáře