Tým Buggyra Racing a Tatra Trucks se připravují na Rallye Dakar

28 listopadu 2018, 13:53

Rok 2019 se pro závodní tým Buggyra Racing ponese v duchu oslav 50 let od vzniku značky a hned na jeho začátku chce uspět na Rallye Dakar. Své plány pro nadcházející, 41. ročník legendární soutěže představil tým sídlící v Roudnici nad Labem stylově v prostorách Národního Technického Muzea v Praze.

Buggyra Racing a Tatra Trucks se připravují na Rallye Dakar

Po oboustranné spokojenosti byla letos prodloužena smlouva mezi roudnickou stájí a automobilkou Tatra Trucks a.s. o další dva roky.

„Tato spolupráce je pro nás přínosná hned z několika hledisek. To první je určitě marketingové, kde během Dakaru je Tatra na očích snad všude v českých ale i zahraničních mediích. Tím druhým kritériem je vývoj, kdy ve spolupráci s Buggyrou testujeme komponenty, které bychom následně mohli využít i v sériově vyráběných vozech,” řekl na tiskové konferenci mluvčí společnosti Tatra Trucks a.s. Andrej Čírtek.

Stejně jako týmový manažer i Martin Kolomý před rallye mluvil o štěstí, zároveň však věří i ve své schopnosti. Radost mu udělalo množství písku, které závodníky čeká. V dunách a písku by se mělo odjet až 70 % z 3.000 závodních kilometrů.

“Písek mám rád. Doufám jen, že nebudeme vylézat z auta a vykopávat nebo ležet na boku,” pousmál se rodák z Bruntálu, pro kterého to bude jubilejní desátý Dakar. “V rozježděném písku to bude peklo na zemi. Když se dostaneme zdraví do cíle, budeme spokojeni. Jsem velký optimista, ale na druhou stranu si uvědomuji, že už jsme měli mnohokrát různé problémy, snad se nám tentokrát vyhnou,” řekl Martin Kolomý, v jehož posádce bude opět navigátor Rostislav Plný a mechanik Jiří Stross.

Druhý kamion bude řídit Martin Šoltys, kterému letos při své premiéře těsně unikla nejlepší desítka, když dojel na pěkném dvanáctém místě.

Na jednačtyřicátý ročník rallye Dakar se vydává i legendární navigátor Josef Kalina, ovšem v poněkud jiné roli, než byl doposud zvyklý – bude figurovat jako moderátor pořadu Dakar za oponou.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!