Nový Ford Transit Connect osloví provozovatele užitkových automobilů ještě nižšími provozními náklady. Vděčí za to technicky vyspělým novým pohonným jednotkám, které přinášejí snížení spotřeby paliva a emisí CO2 až o 12 %.
Úsporné nové motory
Paleta moderních pohonných jednotek pro nový Transit Connect splňuje aktuální emisní normu Euro 6.2 a byla již homologována dle přísnější zkušební metodiky WLTP. Zcela nový vznětový motor Ford 1.5 EcoBlue využívá vyspělá technická řešení vstřikovací a přeplňovací soustavy i systému regulace škodlivin. Standardně se dodává se systémem selektivní katalytické redukce.
Ford nabízí jednotku 1.5 EcoBlue ve třech variantách nejvyššího výkonu: 55 kW (75 k), 74 kW (100 k) a 88 kW (120 k). Jejich hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 jsou 4,7 l/100 km, 124 g/km; 4,7 l/100 km, 123 g/km; a 5,0 l/100 km, 130 g/km.**
Údaje Fordu vycházející z měření v běžném provozu naznačují, že 74kW varianta je až o 12 procent úspornější než odpovídající motorizace dosavadního modelu.
Zákazníkům, kteří upřednostňují zážehové motory, Ford nabízí nový Transit Connect s modernizovanou verzí oceňovaného agregátu 1.0 EcoBoost. Ten je nově vybaven funkcí deaktivace jednoho válce při částečném zatížení a díky tomu dosahuje spotřeby paliva 6,4 l/100 km a emisí CO2 146 g/km.
Deaktivace válce automaticky pozastaví dodávku paliva a pohyb ventilů v jednom z válců tehdy, když není zapotřebí využívat celý zdvihový objem motoru. Typicky se jedná o jízdu setrvačností nebo o klidnou jízdu ustálenou rychlostí v rovinatém terénu. Odpojení i opětovné připojení válce proběhne za pouhých 14 milisekund. To je dvacetkrát rychleji, než trvá mrknutí lidského oka. Díky specifickým konstrukčním řešením zaměřeným na potlačení vibrací jsou přechody mezi dvouválcovým a tříválcovým režimem pro řidiče nepostřehnutelné.
Aerodynamické úpravy nového Transitu Connect vyústily ve snížení aerodynamického odporu o dvě až čtyři procenta. Součinitel odporu vzduchu má nyní hodnotu 0,319. K novinkám z této oblasti patří modifikovaný vzhled předních partií, nové deflektory u předních kol a také zakrytování náprav. Již v sériové výbavě se nyní dodává aktivní přední maska, která automaticky reguluje přívod vzduchu k chladiči.
Ke snížení spotřeby paliva v běžném provozu mohou dále přispět dvě asistenční technologie:
- Ford EcoSelect, ovládaný tlačítkem na středové konzole, umožňuje řidiči nastavit jízdní režim ECO s úspornější kalibrací řídicí jednotky motoru
- Funkce Ford EcoMode analyzuje jízdní styl řidiče a prostřednictvím ukazatele v přístrojovém štítu mu napovídá, jak jezdit úsporněji
Komentáře